خبرگزاری کار ایران

روحانی در معرفی وزیر پیشنهادی کشاورزی:

ماموریت حجتی رساندن محصولات کشاورزی به مرز خودکفایی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۰۴۴

رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما در دولت یازدهم در گندم یکبار دیگر به خودکفایی رسیدیم و آقای حجتی تاکنون تحولات بسیار خوبی را در حوزه کشاورزی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دفاع از محمود حجتی  وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه آقای حجتی در دولت یازدهم مسئولیت سنگینی را بردوش داشته است، گفت: آقای حجتی در این دولت نیز مسئولیت را قبول کردند. او به حق وزیر شایسته‌ای است و کاملا به کارش مسلط است و وزارت کشاورزی را خوب می‌شناسد. همچنین بر بخش‌های مختلف این حوزه مسلط است و تحولات بسیار خوبی را تاکنون ایجاد کرده است.

او با اشاره به عملکرد آقای حجتی در دولت یازدهم تصریح کرد: ما در دولت یازدهم در گندم یکبار دیگر به خودکفایی رسیدیم همچنین در زمینه دانه‌های روغنی حرکت خوبی شروع شد و اقدامات بسیار مهمی در زمینه مزارع مدرن و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام گرفته که باید ادامه پیدا کند. بزرگترین وظیفه آقای حجتی این است که محصولات ما را به مرز خودکفایی و امنیت ببرد و همچنین مصرف آب را کم کند و در حفظ خاک نیز کوشا باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مصرف کود و سموم شیمیایی مشکلات زیادی را ایجاد کرده گفت: باید در زمینه بهینه‌سازی مصرف و توجیه اقتصادی بسیار دقیق عمل کنند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های پایداری در حوزه کشاورزی انجام شود و مسئله آبیخیزداری را مد نظر گرفته و محصولات اقتصادی بیشتر با مصرف آب کمتر تولید کنند همچنین یارانه بخش کشاورزی را هدفمند کند و در کشت فراسرزمینی بیشتر باید فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز