خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده:

منشور حقوق شهروندی برای ارتقای کرامت انسانی تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۲۴

مراسم معارفه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دستیار جدید ریاست‌جمهوری در امورحقوق شهروندی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام امین‌زاده در مراسم تودیع و معارفه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و دستیار جدید ریاست‌جمهوری در امور حقوق شهروندی که در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: اجرای گفتمان حقوق‌شهروندی در یک محیط سالم ورود مباحث حقوق‌شهروندی از مهرماه امسال در قالب دو واحد درسی، بسته حقوق‌شهروندی برای دانش‌آموزان، تدوین و تالیف مجموعه حقوق شهروندی و قوانین پشتیبانی جلد اول از برنامه‌های امور حقوق شهروندی بود که برخی از آنها اجرایی شد.

او افزود: در پست‌هایی که داشتم املاک دولت را بهبود بخشیدم، بیمارستان‌ها، مدارس و ورزشگاه‌ها که باعث زمین‌خواری شد بهبود داده شد، در راستای عدم تطبیق مصوبات با قوانین نیز اقدامات جدی انجام دادم.

دستیار سابق رئیس جمهور تاکید کرد: افزایش تعامل با دو قوه، بهبود فضای کسب و کار، حذف قوانین مزاحم از فعالان بخش‌خصوصی و اقتصادی، حل و فصل پرونده‌های حقوقی، نظارت بر احزاب قانون‌اساسی، حل رایگان اختلافات دستگاه‌ها و تلاش برای قضازدایی، تهیه و تدوین حقوق‌شهروندی نگارش و تدوین برنامه حقوق‌شهروندی از برنامه‌های اصلی در این دوره بوده است.

امین‌زاده با اشاره به سند حقوق‌شهروندی اظهار داشت: این سند براساس اصل 134 قانون اساسی برای ارتقای کرامت انسانی تدوین و به هیات‌وزیران ارائه شد. در کنار ساماندهی امور حقوقی مباحث حقوق شهروندی را پیگیری کرده‌ام و اولین ماموریت ما نهایی شدن منشور بود.

او ادامه داد: رئیس‌جمهوری به فربه نبودن دولت تاکید جدی داشت، بدون اینکه نهاد ریاست‌جمهوری را فربه کنم و بدون هیچ ساختار و بودجه‌ای، این ساختار غیر رسمی را تشکیل دادم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز