خبرگزاری کار ایران

کاظمی در موافقت با وزیردادگستری:‌

آوایی می‌تواند موجب استحکام روابط دو قوه قضاییه و مجریه شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۲۵

عضو فراکسیون امید تاکید کرد:‌ اگر آقای آوایی بر کرسی وزارت دادگستری تکیه کند، این حضور می‌تواند موجب تقویت و استحکام روابط دو قوه قضاییه و مجریه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد کاظمی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: حضور دولتمردان و یاران دولت تدبیر و امید را در جمع نمایندگان و خانه ملت گرامی می‌دارم و خوشحالم در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی مشغول به سپردن سکان انقلاب به این عزیزان هستیم.

او با اشاره به اصل 160 قانون اساسی اظهار داشت: همکاران گرامی می‌دانید وزارت دادگستری تنها وزارتخانه‌ای است که سازوکار انتخاب مسئولیت وزارت آن متفاوت از دیگر وزرا است که ابتدا باید توسط رئیس قوه قضاییه انتخاب و به رئیس جمهور معرفی شود و سپس از سوی رئیس جمهوربرای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

نماینده ملایر افزود: این سازوکار قطعا می‌تواند موجب نزدیکی و قرابت دو قوه قضاییه و مجریه و از طرفی نزدیکی و همدلی قوای سه گانه شود.

کاظمی با بیان اینکه حضور وزیری نیکنام و توانمند که در حوزه قضایی و اجرایی اشراف داشته و از توانایی لازم برای نزدیکی قوا برخودار باشد، امری ضروری است، تصریح کرد: وزیر دادگستری باید با امور قضایی از یکسو و از طرف دیگر با امور تامینی و تقنینی آشنا باشد و با فضای موجود در هر سه قوه مسلط باشد تا بتواند اصل 160 قانون اساسی را اجرا کرده و هماهنگی لازم را ایجاد کند.

او با بیان اینکه وزیر دادگستری باید از سعه صدر و بردباری برخودار باشد و آوایی این ویژگی‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: آقای آوایی در جمع قضات کشور به عنوان قاضی نجیب، خوشنام، پرکار و اخلاقمدار شناخته می‌شود و همه ویژگی لازم برای تصدی مسئولیت وزارت دادگستری را دارند و به همین خاطر من از رئیس قوه قضاییه برای معرفی ایشان تشکر می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: نگاهی به شرح حال و برنامه اجرایی آوایی نشان می‌دهد که او از روزهای ابتدایی انقلاب با حضور در دادسرای انقلاب، پایبندی و تعهد خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) را نشان داده و این مسئله موجب حضور و نقش‌آفرینی وی در مسئولیت‌های مختلف کشور از خوزستان تا لرستان شده است. از طرف دیگر، ایشان سابقه مسئولیت هفت سال ریاست دادگستری تهران را دارند.

کاظمی با بیان اینکه آوایی با عضویت در مجامع مختلف، کمیسیون‌های مختلف و اخیرا اشتغال در دو پست اجرایی در هیات دولت عملا درگیر مسائل اجرایی کشور شده و تجارب ارزشمندی را در این باره کسب کرده‌اند، ابراز داشت: پس از وزارت موفق و فارغ از حاشیه آقای پورمحمدی در وزارت دادگستری، اگر آقای آوایی بر کرسی وزارت دادگستری تکیه کند، این حضور می‌تواند موجب تقویت و استحکام روابط دو قوه قضاییه و مجریه می‌شود.

او با بیان اینکه وزیر دادگستری علاوه بر هماهنگی و تنظیم روابط قوای مجریه و قضاییه وظیفه مسئولیت سازمان تعزیرات را هم برعهده دارد، عنوان کرد: عملکرد این سازمان در مدت اخیر موجب نارضایتی مردم شده و امنیت در بخش‌های تولیدی را به خاطر افتاده و لازم است برای ایجاد امنیت در امر تولید، ایشان اصلاح سازوکارهای سازمان تعزیرات و ساختار و قوانین را دنبال کند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: همچنین آقای آوایی باید پیگیر قوانین لازم دستگاه قضایی در کمیسیون قضایی نیز باشد که با توجه به سوابق آوایی این مسئله از سوی ایشان صورت خواهد گرفت.

کاظمی یادآور شد: قطعا همه نمایندگان انتظار دارند آقای آوایی سازوکار مناسبی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان براساس تعامل با قوه قضاییه را به وجود آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز