خبرگزاری کار ایران

خطیب موقت نمازجمعه تهران:

کمترین جرم زیر سوال بردن خون شهدای مدافع حرم شرکت در جنایت داعش است/ دشمنان بدانند انتقام سپاه سخت خواهد بود/اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۱۸۷

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه شهادت شهید حجیی این نوید را می‌دهد که نسل دوم و سوم انقلاب اگر پر انگیزه تر از نسل اول انقلاب نباشند، کم انگیزه تر از آنها نیز نیستند، گفت:‌ هر وقت سپاه گفت انتقام می‌گیرند دشمنان بدانند که انتقام سخت است و این عین مهر و عطوفت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران گفت: بیست و نهم ذیعقده شهادت امام جواد(ع) است که جوانترین امام شیعه است. امیدوارم همه جوانان و غیر جوانان از این امام بزرگ تاسی داشته باشیم.

او با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: با شهادت شهید حججی باران رحمت بر کشورمان باریدن گرفت و عطر شهادت و ایثار با شهادت شهید حججی کشور را فرا گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید حججی از رویش‌های انقلاب است، تصریح کرد:حضرت آقا از ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب سخن گفته بودند. عده‌ای در میان راه بریدند اما ما رویش‌هایی نیز داشته‌ایم. شهید حججی متولد سال 71 است و جزو نسل سوم انقلاب محسوب می‌شود. شهادت او این نوید را می‌دهد نسل دوم و سوم انقلاب اگر پر انگیزه تر از نسل اول انقلاب نباشند، کم انگیزه تر از آنها نیز نیستند.

خاتمی افزود: این همه آوازه ای که شهدای مدافع حرم دارند به خاطر اخلاص آنهاست. این تجلیل‌ها از شهید حججی به خاطر اخلاصش است. او دو سال قبل مادرش را التماس می‌کند تا به سوریه برود و همین التماس و اخلاص سرمایه او می‌شود.

او با تشکر از سرداران سپاه تصریح کرد: من از زبان مردم از سرداران سپاه به ویژه سردار قاسم سلیمانی تشکر می‌کنم که گفتند انتقام می‌گیرند. هر وقت سپاه گفت انتقام می‌گیرند دشمنان بدانند که انتقام سخت است و این عین مهر و عطوفت است. ما منتظریم خشم خدا هرچه زودتر بر داعش جنایتکار فرود بیاید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان داعش چهار عنوان فقهی اعدامی دارد، خاطرنشان کرد: آنها مفسد فی الارض، محارب با خدا و پیامبر(ص)، باغی و ناصبی هستند و قلع و قمع آنها واجب شرعی است؛ به خصوص شمری که همراه شهید ما با خنجر می آمد. امیدوارم او هرچه زودتر توسط حزب الله و سربازان رشید اسلام نفله شود.  

خاتمی ادامه داد: داعشی ها بدترین خیانت را به الله اکبر می‌کنند. در طول تاریخ هیچ جنایتی را بدتر از داعش به اسلام نکردند. جنایت می‌کنند و در عین جنایت الله اکبر و لا اله الا الله می‌گویند. لعنت به شما خیانتکاران که چنین از الله برای جنایت‌هایتان سواستفاده می‌کنید.  

او با بیان اینکه خون شهید کوثر است، ابراز داشت: سردار جعفری گفتند ما ۳۰ هزار جوان همانند شهید حججی داریم. از آن روز جوانان بسیاری را دیده ام که آمده‌اند و گفته‌اند که سلام ما را به آقا برسانید و به ایشان بگویید همه ما شهید حججی هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آن خون‌های پاک سرمایه نفیس کشور است، عنوان کرد: زیر سوال بردن آن خون، کمترین جرمش شرکت در جنایت داعش است. صاحب قلم‌ها، صاحب سایتها و صاحب کانال‌ها حواستان باشد که چه می‌کنید. من البته از هیات نظارت بر مطبوعات تشکر می‌کنم که با زیر سوال بردگان این مساله برخورد کرد.

خاتمی از مردم شهر نجف آباد تشکر کرد و یادآور شد: شهید حججی متولد نجف آباد بود؛ شهری که قبل از انقلاب ساواک را ذله کرد و پس از انقلاب به تنهایی در جنگ لشکری داشته و دارد. شهری که شهید کاظمی ها را پروریده است. از پدر و مادر و همسر شهید حججی تشکر می‌کنم که نشان دادند یادگار ارزشمند شهید هستند.

او با یادآوری بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس بیان کرد: کابینه دولت دوازدهم در حال شکل گرفتن است. تا الان احساس می‌کنم نقدها و گفتگوها در مجلس سازنده بوده است و به زودی دولت شکل می‌گیرد.  

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به وزرای پیشنهادی دولت گفت: قدرتتان را درخدمت دین، معنویت و ارزش‌ها بکار بگیرید. قدرتتان را در گسترش ارزش‌های دینی بکار بگیرید. حکومت در قبال دین مسئولیت دارد. وزرای منتخب، عرصه کلان خدمت در پیشروی شماست. به مردم خدمت کنید. جناح مدار و حزب مدار نباشید بلکه خدمت مدار باشید.

خاتمی اضافه کرد: دو توصیه مقام معظم رهبری به دولتمردان داشته‌اند؛ یکی آن است که متدین ها را نرانید. به آنها تندرو و افراطی نگویید چون آنها روز حادثه به خدمت شما وکشور می آیند.

او با بیان اینکه در کشور قبل و بعد از انتخابات آزادی وجود دارد، اظهار داشت: قبول و درست نیست فرد متدین و مومن و لایق به خاطر رای دادن به کاندیدای رقیب از کار برکنار شود. توصیه دیگر نیز این است که فتنه خط قرمز است؛ از حامیان فتنه در پست‌های کلیدی استفاده نکنید.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری دولت دوازدهم را دولتی مشروع دانست و تصریح کرد: همه دولت‌های پس از انقلاب با تنفیذ رهبر انقلاب مشروع هستند و همه ما وظیفه حمایت ناصحانه از قوای سه گانه داریم. اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچ کدام از مومنان اپوزیسیون دولت نیستند.

خاتمی با اشاره به جنایت صوت گرفته طی هفته های اخیر در افغانستان خاطرنشان کرد: شیعه کشی در افغانستان را محکوم می‌کنیم. مسلمان کشی در هر کجا دنیا باشد محکوم می‌کنیم؛ چه شیعه و چه سنی. ما هم از حزب الله شیعه حمایت می‌کنیم و هم از حماس سنی. به نظر ما کشتار چه شیعیان و چه اهل سنت محکوم است.

او با اشاره به جنایات نژادپرستان در امریکا ابراز داشت: نژادپرستان در امریکا طی روزهای اخیر کشتند و غارت کردند. از همه عجیب تر آن بود که رییس جمهور امریکا که باید حافظ منافع مردم امریکا باشد آن جنایات را محکوم نکرد. این محکوم نکردن عین جنایت و زیرپا گذاشتن حقوق بشر است. امریکا در خط مقدم زیر پا گذاشتن حقوق بشر است و باید از قضاوت نسبت به رعایت حقوق بشر توسط دیگران امتناع کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: داعش که خود پروریده امریکا و دولت‌های غربی است در اسپانیا جنایت می‌کند و این در حالی است که شهید حججی را امریکایی‌ها کشتند. امریکایی ها آنجا را بمباران کردند. اگر بشر می‌خواهد از بند جنایات داعش آزاد شود اروپایی ها باید به دولت‌هایشان فشار آورند تا دست از حمایت از داعش بردارند.  

خاتمی با بیان اینکه ۳۰ مرداد روز آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صیهونیستها است، بیان کرد: به دلیل این مناسبت، این روز، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. ما باید این روز را یادآوری کنیم تا جنایات رژیم صیهونیستی فراموش نشود.

او با اشاره به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد یادآور شد: امریکای جنایتکار به کودتا خود شاه را به کشور برگرداند، ۲۵ سال دیکتاتوری را در کشور حاکم کرد و با گذشت بیش از ۶۰ سال همچنان در امور ما دخالت و جنایت می‌کند.

این عضو مجلس خبرگان انتخاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و به ویژه آیت الله هاسمی شاهرودی را تبریک گفت و برای آنها ابراز امیدواری کرد.

خاتمی در پایان با اشاره به وقوع سیل در برخی از مناطق کشور بیان کرد: وقوع سیل در برخی مناطق کشور جان برخی از هموطنان ما را گرفت و ما را غمزده کرد. من ضمن تسلیت به بازماندگان آنها، از مسئولان می‌خواهم با شتاب هرچه بیشتر به مشکلات آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز