خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

مدافعان حرم نیروی اعزامی امام رضا برای توسعه دین هستند/ گزینه روی میز ما حججی‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۲۱۸

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: نیرویی که به‌عنوان مدافع حرم می‌رود در آن جبهه فداکاری و ایثارگری می‌کند، در حقیقت نیرو و اعزامی امام رضا است که برای توسعه دین است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ۲۷ مردادماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با تأکید بر این‌که تنها نقطه در جهان که در اختیار شیعیان جان‌برکف و دلداده مقام ولایت قرار دارد، ایران است، گفت: قبله اول مسلمانان در تصرف ناپاک‌ترین حکومت‌ها و عناصر، حکومت غاصب فلسطین و اسرائیل واقع خواهد شد، تنها جایی که در اختیار شیعیان متدین، دلدادگان مقام ولایت و جان‌برکفان در عرصه فدایی شدن در راه قران و دین قرار دارد و می‌تواند قبله مسلمین و قبه الاسلام در روی کره زمین قرار بگیرد، این سرزمین است؛ این سرزمین که در دل یک انقلاب و کانون یک قدرت و نظام حاکمه، نماد حکومت اسلامی و ولایی را به‌عنوان بالاترین دکترین سیاسی به دنیا نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مسلمانان در اطراف دنیا به این نقطه توجه کنند، در اینجا جمع شوند، کانون ارتباط جهانی دنیای اسلام قرار بگیرند، مرکز نشر اسلام و قدرت مسلمین این سرزمین باشند و مردم به آن توجه کنند و این سرزمین به‌عنوان قبه الاسلام مورد دقت قرار بگیرد، از خود پیغمبر اکرم و بقیه ائمه، تأکید کردند به زیارت امام رضا، فلسفه تأکید به زیارت امام هشتم در حقیقت وضعیت امروز مسلمانان بود.

مسؤولان نظام، کشور را شایسته قداست و عظمت امام رضا (علیه‌السلام) اداره کنند

او تصریح کرد: وضعیتی که ما امروز در دنیا داریم که روی کره زمین تنها جایی که نقطه اجتماع اسلام، نیروی ولایت، دلدادگان و عشاق اهل‌البیت (علیه‌السلام) است، ایران اسلامی است، ایران اسلامی که متعلق به امام رضا است؛ خدا امام رضوان‌الله تعالی علیه را رحمت کند، یک آقایی آمد خدمت امام، گفت می‌خواهم بروم مشهد، فرمودند اگر رفتی، به حضرت عرض کن ایران کشور شماست؛ ایران مملکت امام هشتم است، برادران، عزیزان مسؤول در این نظام، شما خانه امام رضا را دارید نگهداری می‌کنید، خانه امام رضا را طوری حفظ کنید که شایسته امامت و ولایت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) باشد، با عظمت و قداست امام رضا قابل تطبیق باشد مدیریت این کشور و نظام.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از خود پیغمبر دستور دادند مردم بیایند اینجا، بشود کانون قدرت اهل‌بیت پیغمبر و قدرت پیغمبر و اهل‌بیت پیغمبر است که از این نقطه به همه‌جا سرایت می‌کند لذا کانون قدرت اسلام در منطقه شده ایران، چرا؟ چون ایران، ایران امام رضا است؛ دو روز قبل رئیس دولت صهیونیستی گفت «هر جا داعش رفت، ایران آمد»، این را به‌عنوان تهدید امنیتی اعلام کردند، یعنی داعش، مزدور و دست‌نشانده‌شان، جلاد با شقاوت قصی القلبشان متأسفانه به اسم اسلام رفت، کانون قدرت امام رضا آنجا جایگزین شد، عظمت امام رضا در آنجا ثابت شد برای این‌که ریشه کفر را بکند و در منطقه کفار را مغلوب کند، این حرف دشمن ما هست.

مدافعان حرم در واقع نیروی اعزامی امام رضا برای توسعه دین هستند

ایشان یادآور شد: این را باید توجه داشته باشیم که نیروهایی که از اینجا می‌روند، نیروهای اعزامی امام رضا به جبهه اسلام هستند برای مقابله با کفر جهانی، امروز این‌طور نیست که کویر عراق و شام و ساحل دریای مدیترانه یک نقطه خارج از مملکت و مرز است، جبهه اسلام اینجا تشکیل‌شده، نیرویی که به‌عنوان مدافع حرم می‌رود در آن جبهه فداکاری و ایثارگری می‌کند، در حقیقت نیرو و اعزامی امام رضا است که برای توسعه دین است که نیرو اعزام می‌کنند به عراق و سوریه.

علم‌الهدی با اشاره به سفر محسن حججی پیش از اعزام به جبهه به مشهد، اظهار کرد: شما مناجات‌نامه‌ای که این شهید بزرگوار با شهامت، محسن حججی با امام رضا داشته و رفته، این نامه را بخوانید؛ این شهید در این مناجات‌نامه با امام رضا طوری حرف میزند که انگار امام رضا او را به جبهه می‌فرستند و چون اعزامی امام رضا به جبهه است، به‌عنوان یک شهید آن‌چنان می‌درخشد که یک تابلوی شفاف رنگین در عرصه مقاومت اسلامی و در عرصه مبارزه دینی با کفر جهانی درمی‌آید.

او ادامه داد: شهادت همه شهدای ما مخصوصاً شهدای مدافع حرم برکات زیادی هم برای اسلام و هم برای این نظام داشته و دارد اما شهادت این شهید مظلوم سر بر کف، دو امتیاز نسبت به همه شهادت‌ها دارد؛ امتیاز اولش این است که وقتی دشمن در آن چشمان نافذ و رشادت قهرمانانه این شهید در لبه قتله‌گاه نگاه کرد، آن نگاه نافذ به آمریکا پیام داد که آمریکا! ایران پر از حججی است، آمریکا در چه فکری است؟

گزینه روی میز ما حججی‌ها هستند

او خاطرنشان کرد: محسن حججی متولد سال ۷۰ است، نه امام را دیده، نه ۸ سال دفاع مقدس را دیده، نه فداکاری و ایثارگری‌های هشت سال رزمندگان را دیده، متولد سال ۷۰، آخر نسل سوم انقلاب، بیاید در عرصه شهادت بر لبه قتله گاه با این رشادت و این نگاه نافذ و این شادابی از شهادت بایستد، آمریکا می‌تواند با چنین مملکتی دربیفتد؟ آمریکا می‌تواند بگوید گزینه نظامی روی میز ماست؟ ما هم گزینه حججی روی میز داریم، ما حججی نشان دادیم، ایران هم پر از این فرزندان است، این تازه متولد سال ۷۰ است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: شما مستکبرین ناپاک سعی کردید این مملکت کانون فسق و فجور شود، تهاجم و شبیخون فرهنگی کردید، هویت فرهنگی را از این ملت بگیرید، جوان ما را به انواع مفاسد اخلاقی و منکرات آلوده کنید، سفره دین را از زیر پای نسل جوان ما با بی‌حجابی، بدحجابی، منکرات و فحشا جمع کنید، آخرش ببینید، این بچه، بچه جوان متولد سال ۷۰ است، نسل ما این است. «مرگ بر آمریکا»

ایثار شهید حججی کشور را متحد کرد

او خاطرنشان کرد: برکت دوم و امتیاز دوم، یک رسانه آمریکایی المانیتور نوشته «حججی ایران را متحد کرد»، یعنی حتی آنان که گوشه و کنار نق می‌زدند که چرا جوانان ما باید بروند عراق و سوریه، چرا باید در سوریه و عراق بجنگیم، حتی آنان هم می‌گویند باید برویم، آنان هم تقریباً همفکر شدند؛ این پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی می‌گوید که این شهید کشور را متحد کرد، این اتحاد به برکت امام رضا است، آمد خدمت امام هشتم، حرف زد، اعزامی‌اش را از دست امام رضا گرفت رفت و چنین شهیدی با این تابلوی شفاف با این عزمت ظاهر شد.

مشهد قبه الاسلام است، هویت مشهد را حفظ کنید

خطیب نمازجمعه مشهد گفت: این مشهد و خراسان، قبه الاسلام است، پایگاه امام رضا نه، الآن کعبه اسلام در دنیا است، مسجد پیغمبر در دنیا است، در مسجد پیغمبر، پیغمبر دفن شده، در مشهد بضعه پیغمبر دفن شده، چنین شهری است، حرمت این شهر را حفظ کنید، هویت این شهر را حفظ کنید.

علم‌الهدی در پایان گفت:‌خدایا کسانی را که با انگیزه سیاسی یا انگیزه اقتصادی یا نفسانی در این شهر می‌خواهند حرمت امام رضا را بشکنند، این‌ها را ذلت دنیا قبل از عذاب آخرت مبتلا بفرما، حرمت امام رضا را حفظ کنید، این شهر حداقل شهر امام رضا بماند و آلوده نشود، هویت امام رضا در این شهر حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز