خبرگزاری کار ایران

خوشرو:

بیانیه سفیر آمریکا عاری از حقیقت است/ ایران مصمم به دستیابی به خاورمیانه‌ای با ثبات و صلح‌آمیز است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۲۹۷

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ادامه لفاظی‌ها و اتهامات بی‌اساس ضد ایران، تازه‌ترین نمونه از اظهارات تحریک‌کننده، تهدیدات آشکار و اقدامات غیرمسئولانه برخی مقام‌های ارشد دولت آمریکا در بدنام‌سازی ایران است و تضعیف برجام مغایر با تعهدات آمریکا طبق بند ۲۸ از توافق هسته‌ای است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به بیانیه نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که در ۱۵ اوت در وب سایت این نمایندگی منتشر شد، گفت: سفیر آمریکا به جای تحریف اظهارات رئیس‌جمهور ایران باید به درس‌های تاریخ توجه کند و به برخی مقام‌های ارشد دولت آمریکا مشورت دهد که از تکرار اشتباهات گذشته اجتناب ورزند. 

تضعیف برجام مغایر با تعهدات آمریکا در توافق هسته‌ای است 

او افزود: ادامه این لفاظی‌ها و اتهامات بی‌اساس ضد ایران، تازه‌ترین نمونه از اظهارات تحریک‌کننده، تهدیدات آشکار و اقدامات غیرمسئولانه برخی مقام‌های ارشد دولت آمریکا در بدنام‌سازی ایران است و تضعیف برجام مغایر با تعهدات آمریکا طبق بند ۲۸ از توافق هسته‌ای است.

مقام‌های آمریکایی باید از اشتباهات گذشته خود اجتناب کنند 

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن اشاره به اینکه باید از تاریخ درس گرفته شود، اظهار داشت: مقام‌های آمریکایی باید از اشتباهات گذشته خود اجتناب کنند. 

کسانی که قصد بازگشت به زبان تحریم و تهدید را دارند، زندانی اوهام خود هستند

خوشرو تاکید کرد: کسانی که قصد بازگشت به زبان تحریم و تهدید را دارند، زندانی اوهام گذشته خود هستند و با هراس‌افکنی و دشمن‌تراشی فقط خود را از منافع صلح محروم می‌کنند. 

مداخله‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه به افراط‌گرایی و تروریسم دامن زده است

او در بیانیه خود، با بیان اینکه اشتباهات و مداخله‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه طی دو دهه اخیر منطقه را بی‌ثبات کرده و به افراط‌گرایی خشن و تروریسم و تنش دامن زده است، تصریح کرد: مواضع افراطی و تندروانه اتخاذ شده توسط برخی مقامات ارشد دولت آمریکا بر ضد ایران می تواند بی ثباتی در منطقه را تشدید کند. 

ایران مسئولانه در حال تلاش برای ریشه‌کنی در سوریه و عراق است 

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: ایران به عنوان نیرویی ثبات‌ساز در منطقه مسئولانه در حال تلاش برای ریشه‌کنی تروریسم در سوریه و عراق بوده و همچنان مصمم به دستیابی به خاورمیانه‌ای با ثبات، صلح‌آمیز و پیشرفته و موفق و عاری از سلاح‌های کشتار جمعی است. 

خوشرو در پایان بیانیه خود بر تعهد جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشورها منطقه‌ای به منظور رسیدگی به چالش‌های موجود منطقه‌ای تاکید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز