خبرگزاری کار ایران

ابتکار در جمع خبرنگاران:

ستاد زن و خانواده را فعال می‌کنیم/ جلساتی را با حضور تمامی طیف‌های سیاسی برگزار خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۴۰

معاون رئیس‌جمهور گفت:ستاد زن و خانواده را فعال خواهیم کرد. ان‌شاالله بتوانیم جلسات این ستاد را برگزار کنیم. همچنین برای خانواده و مسائل آن برنامه‌هایی داریم. درصدد آن هستیم جلساتی را با تمامی طیف‌های سیاسی و جناح‌ها برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص اولین نشست دولت دوازدهم گفت:‌ امروز جلسه بسیار خوبی را در دولت داشتیم. منشور اخلاقی کابینه دوازدهم قرائت شد و در حضور رئیس جمهور سوگند یاد کردند.

او با بیان اینکه در این جلسه اعضای دولت پایبندی خود را به منشور اخلاقی اعلام کردند، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در این جلسه، مقداری درخصوص دولت دوازدهم و مسائل آن صحبت کردند. همچنین در این جلسه، درخصوص ادارات جلسه و آیین‌نامه‌های آن نیز مطالباتی مطرح شد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص برنامه‌های معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم نیز تصریح کرد: هم‌اینک در حال بررسی و بازنگری ساختار معاونت زنان هستیم. در حال حاضر، معاونت زنان در حد یک دفتر است. ان‌شاالله با مشورت رئیس‌جمهور و همراهی دولت، بتوانیم در ساختار مدیریتی موجود و بکارگیری زنان اصلاحاتی را به وجود آوریم.

ابتکار با بیان اینکه ستاد زن و خانواده را فعال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ان‌شاالله بتوانیم جلسات این ستاد را برگزار کنیم. همچنین برای خانواده و مسائل آن برنامه‌هایی داریم. درصدد آن هستیم جلساتی را با تمامی طیف‌های سیاسی و جناح‌ها برگزار کنیم.

او با بیان اینکه رویکرد ما در معاونت زنان مبتنی بر نگاه ملی است، ابراز داشت: ما با رویکرد ملی می‌خواهیم نظرات همه کارشناسان و صاحبنظران را شنیده و از نظرات آنها استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین بنا داریم نشستی را با حضور مشاوران وزرا، استانداران و مدیران کل استانی برگزار کنیم و سیاست‌های دولت دوازدهم را در حوزه زنان مطرح و رویکردها را مورد پیگیری قرار دهیم.

ابتکار با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور در خصوص حضور زنان در مسئولیت‌های اجرایی مسائل را به صورت جدی مطرح کرده‌اند، عنوان کرد: ما این مسائل را به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌دهیم تا زنان در ستادها حضور جدی‌تری داشته باشند. در این راستا، استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در معاونت‌ها جزو سیاست‌های ابلاغی است و ۳۰ درصد مسئولیت‌ها و پست‌ها باید برعهده زنان باشد.

او با اشاره به رویکرد خود در سازمان حفاظت از محیط زیست یادآور شد: در روزهای پایانی کار من در سازمان محیط زیست، تقریبا ۳۰ درصد از مسئولیت‌ها در اختیار زنان قرار گرفته بود. دو معاون و دو مشاور من از زنان بودند. رئیس پژوهشگاه و هشت تن از مدیران ستادی و استانی از زنان بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز