خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌وگو با ایلنا:

انتقال تجربه بین نسلی و پرورش نیروهای جوان از محورهای اساسی دولت باشد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۱۲

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: فاصله بین نسلی که در طول سه دهه گذشته به وجود آمده یکی از چالش‌های جدی نظام مدیریتی ما در دهه آینده است و انتقال تجربه بین نسلی و پرورش جوانان لایق و توانمند می‌تواند از محورهای اساسی کار این دولت باشد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در ارزیابی رای اعتماد مجلس به کابینه دولت دوازدهم، گفت: مشخص بود که مجلس با توجه به حضور ۲۴ میلیونی مردم در انتخابات و مشکلات پیش‌روی رییس‌جمهور با عنایت بیشتری به کابینه رای خواهد داد.

وی افزود: پیام رای  مجلس به کابینه روحانی علی‌رغم انتقادات به حق برخی نمایندگان، بیشتر معطوف به این است که به رییس‌جمهور در جهت وعده‌هایی که به مردم داده شده کمک شود و دولت بتواند در کابینه‌ در جهت تحقق خواست‌های سیاسی اقتصادی مردم گام بردارد، که جای  تقدیر و تشکر از مجلس را دارد. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به عدم راهیابی وزیر پیشنهادی نیرو، اظهارداشت: اینکه وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست به کابینه راه یابد جای سوال جدی دارد؛ چراکه او جزو یکی از متخصص‌ترین و کارآمدترین و پاک‌دست‌ترین  وزرای کابینه آقای خاتمی بود و در دوره وزارتش تحولات بسیار اساسی در مسائل استراتژیکی در حوزه آب و برق و مبادلات بین‌المللی داشت.

او بیان‌کرد: با توجه به اینکه در دوره وزارت بیطرف، سفیر ایران در ترکمنستان بودم، شاهد بودم که حجم مبادلات در بحث ترانزیت برق و آب‌های فرامرزی چشمگیر بود .

عضو شورای شهر چهارم با تاکید بر اینکه از موفق‌ترین وزرای دولت اصلاحات آقای بیطرف بود، گفت: با تجربیات و اندوخته‌های ۸ ساله او در دولت اصلاحات و با توجه به اینکه با بحران جدی آب در کشور مواجه‌ هستیم از عهده بی‌طرف ساخته بود تا در حوزه کل مبادلات آب و برق با کشورهای همجوار در قالب دیپلماسی اقتصادی  و همچنین ایجاد منابع  اقتصادی قابل توجه در این بخش فعالیت موثر داشته باشد.

انصاری بیان کرد: این سوال به وجود آمد که چه چیز باعث شد علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت افراد دیگر مورد مخالفت مجلس قرار گیرند، وزیر پیشنهادی نیرو با عدم رای موافق نمایندگان مواجه شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: امیدواریم با نگاه عمیق و بصیری که رییس‌جمهور دارد، در حوزه بحران آب و تامین منابع آبی برای مصارف شرب و کشاورزی و بهینه‌سازی اهتمام ویژه صورت گیرد. ساماندهی مصرف آب از اساسی‌ترین کارهایی است که رییس‌جمهور در طول دوره چهار ساله باید انجام دهد. 

انصاری گفت: امیدواریم برای وزارت علوم هم فردی لایق و شایسته که دارای شانیت علمی و مورد قبول و پذیرش جامعه فرهیخته و دانشگاهیان است، معرفی شود و کابینه به صورت یکدست کارش را شروع کند.

قائم دبیرکل حزب اتحاد ملت در زمینه رای مجلس به آذری‌جهرمی، بیان کرد: با توجه به شعارهایی که آقای روحانی داده بودند، انتظار می‌رفت که توجه بیشتری به نسل جوان شود؛ فاصله بین نسلی که در طول سه دهه گذشته به وجود آمده یکی از چالش‌های جدی نظام مدیریتی ما در دهه آینده است و انتقال تجربه بین نسلی و پرورش جوانان لایق و توانمند  می‌تواند از محورهای اساسی کار این دولت باشد . 

او تاکید کرد: هیچ‌کس از صاحب‌نظران مخالف جوان بودن و انتخاب جوانان نیست اما طبعا ملاحظاتی را نمایندگان داشتند که در قالب موافقان و مخالفین مطالبشان را بیان کردند، امیدارم کاری که در دوره اول دولت تدبیر و امید درباره فضای مجازی و گسترش شبکه نت و آی تی به وجود آمده با سرعت پیشرفت کند و وزیر ارتباطات با شجاعت و جسارت بیشتری پیش رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز