خبرگزاری کار ایران

هفته جاری در اندونزی؛

سومین سمپوزیوم امنیت دریایی با حضور سیاری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۸۸

سومین سمپوزیوم امنیت دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران هفته جاری در بالی اندونزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نشست سه روزه که از ۲۳ تا ۲۵ اوت (چهارشنبه اول تا جمعه سوم شهریور) برگزار می‌شود، نمایندگان ۵۴ کشور جهان از جمله فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه نظامی حضور دارند.

نیروی دریایی اندونزی میزبانی این سمپوزیوم امنیت دریایی را با هدف کشف مسائل و چالش های پیش رو برای نظم نوین دریایی و همچنین معرفی زمینه های همکاری کشورهای مختلف به منظور ساخت چهارچوب امنیت دریایی چندجانبه بر عهده دارد.

این دوره از سمپوزیوم امنیت دریایی با عنوان «همکاری دریایی برای نظم خوب در دریا» برگزار می‌شود. علاوه بر هیات نیروی دریایی ارتش ایران، در این سمپوزیوم ۱۰ فرمانده نیروی دریایی از کشورهای مالزی، استرالیا، کامبوج، بنگلادش، تیمور شرقی، نیجریه، پرتغال، میانمار، موزامبیک و عربستان سعودی حضور دارند.

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی سخنران افتتاحیه این سمپوزیوم امنیت دریایی در بالی است که با حضور ۳۰۰ نفر از فرماندهان نظامی، دانش‌پژوهان و کارشناسان جهان برگزار می‌شود و ویرانتو، وزیر هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی نیز دیگر سخنران آیین گشایش این نشست است.

اسکات سویفت، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام نیز در این نشست سخنرانی خواهد کرد و ولادیمیر زمسکوف، معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز دیدگاه‌های خود را در مورد امنیت دریایی در این سمپوزیوم ارائه می‌کند.

در حاشیه این سمپوزیوم دیدارهای دوجانبه‌ای بین فرماندهان نیروی دریایی کشورهای مختلف صورت می‌گیرد و برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و امنیت دریاها رایزنی می‌کنند.

اندونزی از سال ۲۰۱۳ با ابتکار برگزاری این سمپوزیوم دو سالانه که حدود ۲۵ کشور در آن حضور داشتند، تعهد نیروی دریایی خود را به منظور حفظ ثبات و امنیت دریایی در منطقه و جهان نشان داده است. 

در حاشیه سومین سمپوزیوم امنیت دریایی نمایشگاه‌هایی از توانایی‌های نیروی دریایی کشورها نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز