خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۸۸

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در بازدید خود از آژانس انرژی اتمی و مذاکره با مقامات این سازمان بین المللی در وین مدعی شد: ما هنوز نمی‌دانیم که ترامپ قرار است پایبندی ایران به برجام را تایید کند یا نه.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد آمریکا می‌خواهد بداند که آیا ٱژانس انرژی اتمی برای بازرسی سایت‌های نظامی ایران جهت تایید پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای برنامه‌ای دارد یا نه.

او در بازدید خود از آژانس انرژی اتمی و دیدار با مقامات این آژانس در وین، این سفر را ماموریتی برای حقیقت‌یابی خوانده و گفت این بخشی از دیدگاه ترامپ در مورد توافق هسته‌ای است. 

هیلی مدعی شد: اگر به رفتارهای گذشته ایران نگاه کنید خواهید دید که اقدامات مخفیانه‌ای در سایت‌های نظامی و در دانشگاه‌ها داشته‌اند. 

او همچنین مدعی شد: مشکلاتی در این سایت‌ها وجود دارد و باید دید آیا آنها این مناطق را جزو مناطق سنجش تایید پایبندی ایران به حساب آورده‌اند یا نه؟

هیلی گفته آنها (آژانس انرژی اتمی) مقاماتی را دارند که این سایت‌های نظامی را بازرسی می‌کنند باید دید آیا آنها چنین برنامه‌ای دارند یا نه.

او گفته برای این منظور نمی‌خواهند بر آژانس انرژی اتمی فشار بیاورند.

او با اشاره به اظهارات برخی مقامات ارشد ایران که دسترسی بازرسان آژانس از اماکن نظامی را رد کرده‌اند، مدعی شد: چرا باید آنها چنین حرفی بزنند اگر چیزی را پنهان نمی‌کنند؟ چرا به آژانس اجازه نمی‌دهند که داخل این سایت‌های نظامی شود؟

هیلی مدعی شده سوالات و ابهاماتی وجود دارد از جمله اینکه آیا آژانس مراقب همه چیز است؟ آیا مراقب اماکنی که در گذشته در آنها اقدامات محرمانه‌ای صورت گرفته است؟ آیا آژانس اجازه دسترسی به این اماکن را دارد؟ یا آیا این مساله به تعویق افتاده و آژانس از این مسائل غافل شده است؟

نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص اینکه آیا ترامپ قرار است در سه ماه آینده بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار دهد یا نه گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که ترامپ قرار است پایبندی ایران به برجام را تایید کند یا نه.

به گزارش ایلنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بر این باور است که توافق هسته‌ای ایران یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک است که برای صلح و امنیت و ثبات باید حفاظت شود. همه طرف‌های درگیر باید برای حفظ این توافق بکوشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز