خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست نوشت؛

نامه ظریف به آمانو در اعتراض به اظهارات نیکی هیلی در آژانس انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۶۲۰

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نامه وزیرامورخارجه به مدیرکل آژانس انرژی اتمی درباره نتایج منفی سفر نیکی هیلی به وین اشاره کرده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل، قرار نیست آمریکا به آژانس هسته‌ای برای لغو برجام فشار بیاورد و این درحالی است که رییس‌جمهور آمریکا انتقادات تندی به این توافق دارد.

این روزنامه به ادعاهای اخیر نیکی هیلی در سفرش به وین برای بازدید از آژانس انرژی اتمی اشاره کرد و نوشت: سفر هیلی به وین در حالی انجام شد که تهدیدات ایران و آمریکا علیه یکدیگر بالا گرفته و این تهدیدات در نهایت توافق هسته‌ای را تضعیف خواهد کرد. 

واشنگتن پست به اظهارات اخیر رییس جمهور کشورمان در مجلس اشاره کرد و نوشت: هیلی به هشدارهای حسن روحانی که گفته بود ایران می‌تواند ظرف چند ساعت از برجام خارج شود پاسخ داده و گفته ایران نباید اجازه داشته باشد با برجام گروکشی کند. توافق هسته‌ای نباید به یک شکست تبدیل شود. 

این روزنامه به واکنش غلامعلی خوشرو سفیر ایران سازمان ملل نیز اشاره کرده که گفته بود« بخشی از سیاست‌های کمپین آمریکا برای ایران‌هراسی و تضعیف برجام است. »

این گزارش همچنین به نامه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی نیز اشاره کرده که در این نامه ظریف به سازمان انرژی اتمی شکایت کرده و گفته سفر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین تلاشی برای ایجاد تردید درباره توافق هسته‌ای است.

وی در نامه خود آورده است: حتی پیش از انجام این سفر، نحوه برنامه‌ریزی و عمومی کردن آن و پیامی که مخابره می‌کند، تبعات مخرب قابل توجهی برای اجرای موفقیت‌آمیز برجام دارد.

به نوشته واشنگتن پست، وی در واکنش به نامه ظریف برداشت ایران مبنی بر اینکه هیلی در سفرش به دنبال جمع آوری هوادار است را رد کرد.

هیلی مدعی شد: برای من جالب است که ایران نسبت به سفر من به وین نگران است. اگر آنها چیزی برای پنهان کردن ندارند، نباید از اینکه سوالاتی از آژانس می‌پرسم احساس نگرانی کنند.

ایران روز سه‌شنبه هشدار داد که اگر به برجام خدشه‌ای وارد شود، برای بازگشتن به غنی سازی ۲۰ درصدی تنها به ۵ روز زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز