خبرگزاری کار ایران

رئیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا:

استقرار پدافند هوایی در ۳۷۰۰ مرکز صعب‌العبور / هم موشک برای دفاع و هم گفت‌وگو برای ثبات لازم است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۴۱

رئیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تاکید کرد: بیش از ۱۴۰۰ هواپیمای مسافربری و خارجی از هوای ایران عبور می‌کنند چراکه امن‌ترین فضا در منطقه آشوب‌زده منطقه متعلق به ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامی داشتن فرارسیدن هفته دولت گفت: در ابتدای سخنانم از خداوند می‌خواهیم که به برکت خون شهدای حرم و شهید حججی‌ها طومار گروه‌های تکفیری و تروریست‌ها را هر چه زودتر در هم بپیچد و و دنیا را محل آرامش بنده‌های خوبت قرار دهی.

دفاع هوایی کشور باید بومی و چابک باشد

وی افزود: تجربیات هشت سال دفاع مقدس و قداست خون شهدای‌مان به ما نشان داد که دفاع هوایی کشور باید بومی و چابک باشد چنانکه در عملیات والفجر هشت موجب سقوط ۸۰ فروند هواپیمای بعثی شد.

عمده راه تجاوز توسط هواپیماها و موشک‌های دوربرد است

رئیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه امروز عمده راه تجاوز از طریق هواپیماها و موشک‌های دوربرد است، اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی در کنار پاسداری از مرزهای کشور، دفاع و مراقبت از موسسات هسته‌ای و مراکز حساس نظام مانند پتروشیمی‌ها می‌داند و در این راستا قرارگاه پدافند هوایی با اختیارات فرانیرویی به عنوان دستاورد دفاع یک‌پارچه در سطوح ارتش، سپاه و بسیج مردمی  در ۳۷۰۰ مرکز صعب‌العبور به عنوان خط مقدم برخورد با تهدیدات مستقر شده است.

پدافند هوایی نقش موثری در حفاظت از دستاوردها و تامین امنیت ملی داشته است

اسماعیلی با اشاره به حضور نیروهای بیگانه در منطقه تصریح کرد: با عنایت با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا و کشف پروازهای بیگانه در خارج از مرزهای هوایی کشور، ممکن است لفاظی‌های دشمن به تجاوز هوایی منجر شود که به این دلیل قرارگاه پدافند هوایی با بهره‌گیری از ظرفیت مشترک ارتش، سپاه و بسیج مردمی با ماموریت‌های دائم و مستمر با تدبیر عالمانه مقام معظم رهبری ۱۰ سال پیش تشکیل شده و با ایجاد محدودیت‌ها و رصدهای ۲۴ ساعته نقش موثری را در حفاظت از دستاوردها و تامین امنیت ملی کشور داشته است. 

عبور بیش از ۱۴۰۰ هواپیمای مسافربری روز و ۵۰ میلیون مسافر خارجی در سال از هوای ایران 

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «قرارگاه پدافند جز خطوط مقدم و اصلی است و شما هستید که تهدیدات دشمنان را خنثی می‌کنید»، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۱۴۰۰ هواپیمای مسافربری و خارجی از فراز هوای ایران عبور می‌کنند چراکه امن‌ترین فضا در منطقه آشوب‌زده منطقه متعلق به ایران است. با عبور ۵۰۰ هزار ترانزیت تجاری از فضای هوایی در سال گذشته از ایران فارغ از تهدیدات نابخردانه استکبار جهانی، سازمان هوانوردی امن‌ترین فضا را از آن کشور شهیدان دانست و با عبور ۵۰ میلیون مسافر خارجی امنیت اقتصادی و حقوق بشر ایران و اسلامی را با مشارکت ارتش، سپاه و سازمان هواییمایی به جهانیان نشان داده شد.

ایران امن‌تر و قوی‌تر از کشورهای منطقه است 

رئیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اضافه کرد: ما با اعتقادی راسخ اعلام می‌کنیم شاید برخی از کشورهای منطقه از نظر تجهیزات نظامی متکمن‌تر از ما باشند اما به برکت خون شهدا و تدابیر فرمانده کل قوا ایران اسلامی امن‌تر بوده و ما قوی‌تر هستیم.

عدم وابستگی به خارج از دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی است

اسماعیلی با بیان اینکه در آستانه تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا یکی از دستاوردهای این قرارگاه عدم وابستگی به خارج از کشور است، ابراز داشت: از دستاوردهای اثربخش ما عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور بوده و با همت نخبگان قرارگاه و تلاش‌های وزارت دفاع، نیروهای مسلح و کار جهادی دانشگاه‌ها شاهد استقرار رادارهای استراتژیک بومی و موشک‌های هوشمند تماما ایرانی و ساماندهی‌های فرماندهی یک‌پارچه در کشور هستیم.

لنگرگاه کشور ولایت فقیه و شهادت طلبی است

وی افزود: یک دستاورد دیگر تصمیم‌گیری قاطعنامه براساس منافع ملی و خواست ملت است و با این پشتوانه استکبار و استبداد به این کشور بازنمی‌گردد. تمام دستاورد نظامی که با درایت جوانان ایرانی به دست آمده است، توسط کسانی است که امام راحل (ره) و دفاع مقدس را ندیده‌اند ولی ولایی بودن را حس می‌‌کنند چون لنگرگاه کشور ولایت فقیه و شهادت طلبی است.

هرگونه دست درازی به آسمان کشورمان را جواب کوبنده خواهیم داد

رئیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه هم موشک برای دفاع و هم گفت‌وگوی با احترام متقابل برای ثبات لازم است، عنوان کرد: دشمنان بدانند با قدرت خون شهیدان، حمایت‌های مردم ایران و تدابیر مقام معظم رهبری هرگونه دست درازی به آسمان کشورمان را با سفیر آتش سلاح‌های‌مان جواب کوبنده خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز