خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن»:

جنرال الکتریک، بویینگ و کاترپیلار از دولت ترامپ اعلام برائت کرده و با ایران رابطه تجاری دارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۵۵

یک رسانه ضدایرانی در آمریکا از رابطه سه کمپانی عظیم آمریکایی با ایران در واکنش به اظهارات ترامپ درباره خشونت‌های شارلتوتزویل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن کمپانی‌ها خودشان را از دولت ترامپ جدا کرده و با ایران در حال کسب و کارند.

به گزارش این رسانه نزدیک به جریان راست افراطی آمریکا که به اخبار ضدایرانی شهره است چندین کمپانی برجسته امریکایی به واسطه واکنش دولت ترامپ به خشونت‌ها در شارلوتزویل و در پاسخ به این واکنش با ایران رابطه تجاری دارند. 

این پایگاه خبری به کمپانی بویینگ ، جنرال الکتریک و کاترپیلار اشاره کرد و گفت: همه این کمپانی‌ها در بیانیه‌های متعدد نسبت به دولت ترامپ اعلام برائت کرده‌اند. دلیل این واکنش آنها به ترامپ عدم واکنش درست او به اقدامات جریان راست افراطی و نژادپرست‌های نئونازی در این منطقه بوده است. 

بر اساس این گزارش کمپانی‌ها برائت خود را از دولت ترامپ اعلام کرده و نژادپرستی آشکار و فحاشی‌های رخ داده در شارلوتزویل را محکوم کرده‌اند و هر سه این کمپانی‌ها نیز همکاری‌های تجاری با ایران دارند.

این پایگاه خبری در ادامه از امضای تعهد مربوط به عدم برقراری روابط تجاری با ایران بر اساس تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران سر باز زده‌اند و همین مساله انتقاد «اتحادیه علیه ایران هسته‌ای» که یک سازمان آمریکایی برای جلوگیری از تبدیل ایران به یک کشور هسته‌ای است را در پی داشته است.

بر اساس گفته‌های این رسانه آمریکایی این سه کمپانی عظیم از امضای هرگونه تعهد برای عدم برقراری روابط تجاری با ایران سرباز زده‌اند. 

دیوید ابسن مدیر عامل اتحادیه جلوگیری از ایران هسته‌ای در گفت‌وگو با فری بیکن مدعی شده بویینگ، جنرال الکتریک و دیگر کمپانی‌ها باید فورا تعهدات مربوط به عدم رابطه تجاری با ایران را امضا کنند و همه روابط تجاری‌شان را نیز به سرعت متوقف کنند.

سخنگوی جنرال الکتریک در واکنش به اظهارات ترامپ درباره شورش‌ها در شارلوتزویل گفته بود این کمپانی تحمل نفرت و عصبانیت و نژاپرستی را ندارد و قویا همه خشونت‌های نژادپرستانه در این منطقه را محکوم می‌کند. 

کاترپیلار نیز بیانیه مشابهی داده و گفته که هیچ جایی برای نفرت‌پراکنی‌های نژادپرستانه وجود ندارد. 

بویینگ نیز در بیانیه‌ای عمومی از سوی مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که هرگز نفرت و عدم‌مسامحه را نمی‌پذیرد.

این رسانه راست‌گرای نزدیک به دولت ترامپ در ادامه نوشت: کاترپیلار عواید زیادی در ایران دارد و به همین واسطه مورد بازرسی‌های متعدد از سوی کمیسیون امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

ژنرال الکتریک نیز نمایندگانش را چندی پیش برای کشف فرصت‌های جدید تجاری در ایران به این کشور فرستاده بود. لورنزو سیمونلی مدیر عامل این شرکت بزرگ آمریکایی در سال ۲۰۱۶ برای یافتن فرصت‌های جدید تجاری با ایران به این کشور سفر کرده بود. این کمپانی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که به محض لغو تحریم‌ها به واسطه برجام به ایران سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز