خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری تهران:

طولانی شدن روند رسیدگی به طور قطع چهره منور عدالت را مخدوش کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۳۵۴

رئیس کل دادگستری استان تهران و هیات همراه به طور سرزده از دادسرای فرهنگ و رسانه بازدید و از نزدیک با همکاران قضائی و اداری به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این بازدید در نشستی قطبی سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، گزارشی از اقدامات انجام شده آخرین وضعیت پرونده‌ها و مشکلات مطروحه ارائه کرد.

غلامحسین اسماعیلی ضمن تقدیر از زحمات طاقت فرسای همکاران قضائی و اداری طی سخنانی اظهار داشت: اهمیت دادسرا‌های تخصصی همانند فرهنگ و رسانه و پیچیده بودن فرآیند قضائی در این مجموعه‌ها برکسی پوشیده نیست فلذا در جهت مرتفع کردن مشکلات مطروحه در این دادسرا در حد مقدورات اقدام لازم بعمل خواهد آمد.

او در ادامه افزود: همکاران قضائی ما در روند رسیدگی به پرونده‌ها زحمات زیادی متحمل می‌شوند و در اتخاذ تصمیم نهائی باید دقت لازم را معمول و تصمیمات قضائی از استدلال و قانون مندی لازم برخوردار باشد تا زحمات همکاران در این امر بروز و ظهور کند البته این موضوع در بخش‌های دیگر قضائی از جمله دادگاه‌های بدوی و محاکم تجدیدنظر استان نیز صادق است.

اسماعیلی با اشاره به اطاله دادرسی بعنوان یکی از مشکلات عمده دستگاه قضا اظهار داشت: زمانی که یک تصمیم قضائی هر چند مستدل و با رعایت انصاف در زمان مناسب اتخاذ نشود و فرآیند قضائی طولانی گردد این امر به طور قطع چهره منور عدالت را مخدوش نموده و ضمن کاهش چشمگیر میزان تاثیرگذاری آن، جنبه پیشگیری خود را دست می‌دهد فلذا لازم است به جز در مواردی که طبع برخی پرونده‌ها اطاله قانونی را ایجاب می‌کند، سعی شود رسیدگی به پرونده‌ها در زمانی مناسب و معقول خاتمه یافته و حکم یا تصمیم قضائی مقتضی صادر و بلافاصله به مرحله اجرا گذاشته شود و پیگیری و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن نیز می‌تواند در همین راستا باشد.

گفتنی است، در جریان این بازدید که مسعود ستایشی معاون قضائی رئیس کل نیز حضور داشت، ضمن دیدار با قضات و کارمندان دادسرای فرهنگ و رسانه از زحمات همکارانی که در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا نقش آفرینی داشتند با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز