خبرگزاری کار ایران

علی اکبر صالحی:

رقابت‌ها در راه کسب اقتدار در مسیری جدید وارد شده است/ تشکیل پژوهشکده فتونیک و فناوری‌های کوآنتومی در سازمان انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۰۵

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برای کار و توسعه علم کوآنتوم و بهره‌برداری از این فناوری پژوهشکده فتونیک و فناوری‌های کوآنتومی در سازمان انرژی اتمی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی در نخستین همایش فناوری‌های کوآنتومی با اشاره به سیستم‌های دینامیکی و قانون اهرم گفت: اگر بخواهیم مسیر تحول دیگران را در حوزه‌های فناوری پیگیری کنیم راه طولانی در پیش داریم. باید از قانون اهرم استفاده کنیم که با یک حرکت آسان یک کار بزرگ انجام دهیم. 

وی تأکید کرد: باید از اهرم‌های ریسک‌پذیر و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های جوانان استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با نگاهی گذرا به تاریخچه حوزه کوآنتوم و توجه دانشمندان به این فناوری اظهار داشت: اندیشمندان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف می‌توانند در این زمینه به فعالیت‌های تحقیقاتی بپردازند. 

صالحی با بیان اینکه با ورود جامعه بشری به هزاره سوم میلادی رویکرد کشورهای پیشرفته در مسیر فناوری‌های جدید دستخوش تغییرات بنیادین شده است، تصریح کرد: توسعه خیره‌کننده فناوری‌های نوین ضرورت بازنگری در علوم و فنون جدید را اهمیتی دوچندان داده است. 

وی با بیان اینکه رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی در راه کسب اقتدار در مسیری جدید وارد شده است، خاطرنشان کرد: ورود و ظهور این دگرگونی‌ها تحولات زیادی را در کشور‌ها به دنبال داشته به طوری که در زمینه‌های سلامت، امنیت، ارتباطات، محاسبات، علوم زیستی و... درخصوص کاربردهای کوآنتوم کار شده است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌های توسعه‌یافته سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در فناوری‌های جدید به ویژه کوآنتومی داشته‌اند و ساخت حسگرهای مختلفی را در برنامه تولید خود قرار داده اند. 

صالحی تأکید کرد: در این جهت سازمان انرژی اتمی پای در میدان گذاشته و برنامه جدیدی را در حوزه کوآنتومی و تعریف زیرساخت‌های مناسبی را در برنامه خود قرار داده است. 

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف مدنظر و رشد توسعه‌ای در زمینه کوآنتوم در سازمان انرژی اتمی اقدام به تأسیس پژوهشکده فتونیک و فناوری‌های کوآنتومی کرده است، ابراز داشت: در این راستا برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از تمام اساتید و فعالان این حوزه دعوت به عمل آمده و بر روی شناسایی دانش‌آموزان و نوجوانان مستعد و استعدادهای درخشان کار شده است. 

معاون رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از وجود زمینه‌های لازم برای کسب موفقیت در این زمینه توسط دانشمندان ایرانی بیان کرد: با تربیت جوانان شایسته می‌توانیم به جایگاه‌های مناسبی در جهان در این زمینه برسیم. 

صالحی افزود: در این زمینه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف وارد همکاری شده‌ایم تا بتوانیم از این فناوری جدید استفاده‌ای مناسب کنیم و اقتصادی پایدار را داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: اولین آزمایش درهم تنیدگی فوتون برای اولین بار به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز