خبرگزاری کار ایران

فتاح در صحن علنی مجلس:

۹۷ درصد ردیف اعتباری دولت به کمیته امداد در سال ۹۵ محقق شده است / پوشش حدود یک میلیون خانواده با سرپرستی زنان توسط کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۱۰۶

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی به این نهاد انقلابی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در سال ۹۵ در حدود ۹۷ درصد از ردیف اعتباری دولت به کمیته امداد محقق شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پرویز فتاح در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ارائه گزارش رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره اقدامات انجام گرفته در زمینه دستاوردها، ارتقای ظرفیت های اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و همچنین مشکلات اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر اختصاص داشت، با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: طرح شهید رجایی که رسیدگی به سالمندان روستایی است در کمیته امداد مزین به نام این شهید والامقام است.

او همچنین ضمن تشکر از ۲۴۰ نماینده مجلس به‌علت امضای بیانیه حمایت از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: ۲۸ ماه است که بنده و اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده و با اساسنامه جدید کار خود را آغاز کرده ایم و در حکم رهبر معظم انقلاب بر نقش موثر قوای سه گانه در حمایت از نهاد انقلابی و حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: به نمایندگی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از اقدام انقلابی مجلس در تدوین و تصویب افزایش مستمری مددجویان در بودجه سال ۹۶ و همچنین توجه به این نهاد در برنامه ششم توسعه تشکر می کنم.

او گفت: همچنین از دولت و رییس‌جمهور که علی‌رغم همه تنگناها و مشکلات مالی از فروردین ماه امسال مصوبه افزایش مستمری مددجویان را به طور کامل اجرا کرده، تشکر و خواستار اجرای فراز آخر این مصوبه درخصوص واریز مبالغی غیر از یارانه به حساب مددجویان هستم.

فتاح خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ در حدود ۹۷ درصد از ردیف اعتباری دولت به کمیته امداد محقق شد. کمک‌های مردمی در سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که شاخص خوبی برای مشارکت مردمی و جلب اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات کمیته امداد به مناطق محروم و مرزی در اولویت است، ادامه داد: سال گذشته دفتر مرکزی کمیته امداد را به دلیل حساسیت‌هایی که وجود داشت از منطقه سوهانک به میدان آزادی منتقل کردیم و امسال نسبت به دو سال قبل با کاهش هزینه ها و حذف تشکیلات اداری زائد، این نهاد انقلابی را ۲۰ درصد کوچک‌تر کردیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: در سال گذشته بدون جذب نیروی جدید تعداد کارکنان کمیته امداد از ۱۹۰۰ نفر به ۴۰۰۰ هزار نفر رسید و برای هر مددکار ۴۰۰ پرونده از مددجویان تعریف شد که باید تعداد پرونده ها را کاهش دهیم.

فتاح خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ با حمایت مجلس و دولت توانستیم ۱۰ درصد از نیروهای تحت پوشش کمیته امداد را کاهش دهیم و که به این ترتیب ۱۷۵ هزار خانواده به دلیل خودکفایی و اشتغال از فهرست مددجویان ما خارج شدند.

او گفت: همچنین در سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و عمدتاً روستاها احداث شده و ۵۰ هزار واحد نیز بازسازی شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: همه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از دفترچه‌های بیمه درمان در شهرها و روستاها استفاده می‌کنند و هچنین ۳۰۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه بهره‌مند شده‌اند. همچنین تمام خانواده‌های تحت پوشش از سال ۹۴ تاکنون تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته اند.

او اعلام کرد: حدود یک میلیون خانواده با سرپرستی زنان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. ۱.۵ میلین سالمند، ۱۷۵ هزار نفر از ایتام، ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و ۷۳ هزار دانشجو و طلبه، ۳۰ هزار بیمار صعب‌العلاج و ۹۰ هزار کودک زیر ۶ سال، تحت تامین امنیت غذایی و ۲۳ هزار خانواده با سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

رییس کمیته امداد همچنین یادآور شد: با دستان پرخیر و برکت مردم ایران اسلامی حدود یک میلیون حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شده‌اند که متوسط دریافتی هر یتیم در ماه از طریق خیرین و حامیان ۱۴۰ هزار تومان است و ما در همین رابطه از اردوهای جهادی نیروهای انقلابی و جوانان مومن در آبادانی کشور نیز در جای جای کشور استقبال و حمایت می‌کنیم.

فتاح با اشاره به برخی موارد همکاری و همیاری مردم با کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: این مسئله نشان می‌دهد اعتماد عمومی نسبت به این نهاد انقلابی افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز