خبرگزاری کار ایران

منتظری در بازدید سرزده از دادسرای ناحیه ۶:

تبعات کمبود امکانات دستگاه قضایی، دامن مردم را می‌گیرد/ دولت و مجلس در تامین بودجه قوه قضاییه بیشتر همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۲۷

دادستان کل کشور صبح امروز از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه شش تهران( خارک ) بازدید و با برخی مراجعان، قضات و کارکنان و مسئولان این دادسرا گفت‌وگو کرد و در پایان از دولت و مجلس خواست بیش از گذشته به فکر رفع مشکل کمبود بودجه،اعتبار و نیروی انسانی قوه قضاییه باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام منتظری صبح امروز به صورت سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه شش تهران واقع در خیابان خارک بازدید کرد و از نزدیک ضمن گفتگو با مردم،قضات و کارکنان و مسئولان  این دادسرا بر روند انجام امور نظارت کرد.

در این دیدار سرزده که دو ساعت طول کشید دادستان کل کشور به بررسی نحوه رسیدگی به پرونده ها و مشکلات موجود در نحوه خدمت رسانی به مردم پرداخت و در گفتگو با مردم در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و در مواردی دستورات قانونی لازم را صادر کرد.

حجت الاسلام منتظری در پایان نیز در جلسه‌ای با دادستان عمومی و انقلاب تهران و مسئولان این مجتمع دادسرایی گزارشی از تعداد پروندهها و روند رسیدگی به آن، همچنین مهمترین مشکلات و کمبودهای موجود در ناحیه شش دادسرای عمومی و انقلاب تهران دریافت کرد.

دادستان کل کشور پس از انجام دیدار سرزده خود با تاکید بر اینکه "وظیفه ماست که به همکاران عزیزمان سرکشی کنیم و از نزدیک کارها را ببینیم " گفت: متاسفانه در دستگاه قضایی با مشکلات و کمبودهای عدیده از جمله کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات مواجه هستیم که تبعات و آثار منفی آن متاسفانه دامن مردم عزیز و مراجعان به دستگاه قضایی را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه "کثرت مراجعه به دستگاه قضایی بسیار بالا و امکانات و اعتبارات این دستگاه در خدمت رسانی به مردم پایین است" افزود: به عنوان نمونه، به ما اطلاع دادند که متاسفانه یکی از همکاران محترم ما در این دادسرا چند ماهی است که بیمار شده و همین مسئله موجب تعطیلی شعبه شده است چرا که نیروی جایگزینی برای این همکار تا رفع کامل بیماری او وجود ندارد و فشار کاری آن قطعا به دیگر همکاران و در نهایت به مراجعان وارد می شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: از دولت و مجلس محترم درخواست داریم که در تامین بودجه و اعتبارات و نیروی انسانی دستگاه قضایی بیش از پیش همکاری کنند که اگر این همکاری صورت گیرد منافع آن در نهایت به مردم می رسد و اگر همکاری نشود فشارش در نهایت به مردم وارد شده و موجب اطاله دادرسی می شود.

منتظری افزود: کار دستگاه قضایی بسیار مهم،سخت و طاقت فرساست و قضات و کارکنان دستگاه قضایی بسیار پرتلاش هستند با این حال امیدواریم مسئولان امر تدبیر کنند تا از حجم مشکلات ما کاسته شود.

دادستان کل کشور در پایان گفت: مسائل و مشکلات این ناحیه از دادسرای تهران را امروز از نزدیک لمس کردیم که گزارش نهایی آن را به رییس قوه قضاییه ارائه می کنیم.

  در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب تهران،رییس دفتر دادستان کل کشور و تعدادی از معاونان و مشاوران دادستان کل کشور،حجت الاسلام والمسلمین منتظری را همراهی می کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز