خبرگزاری کار ایران

در تذکری مطرح شد؛

پورابراهیمی: هیات رییسه درباره زمان‌بندی بررسی وضعیت کاسپین در قوه قضاییه اطلاع دهد/ مطهری: رونوشت گزارش به کمیسیون اقتصادی ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۴۵

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری نسبت به بلاتکلیفی بازنشستگان صنعت فولاد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری اعلام کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد موسسه کاسپین، باتوجه به اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده اما هنوز اطلاغی نداریم که آیا به دستگاه قضایی فرستاده شده تا خارج از تشریفات به آن رسیدگی شود یا خیر.

او گفت: انتظار داریم هیات رییسه گزارشی را در این زمینه ارائه دهد تا هم نمایندگان زمان‌بندی این موضوعات را بدانند و هم تکلیف مردم روشن باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در ارتباط به وضعیت بازنشتسگان صنعت فولاد نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه به رییس‌جمهوری هم تذکر داده‌ایم. متاسفانه وضعیت حقوق این بازنشستگان بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسکاری می‌شود. در حال حاضر  وضعیت حقوق ۸۵ هزار نفر از این افراد که در سخت‌ترین شرایط کار کرده‌اند، روشن نیست. از هیات رییسه خواست این موضوع را پیگیری کرده و گزارش مربوطه را اعلام کند.

نماینده اصولگرای کرمان در مجلس گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی هیچ‌کدام از تعهدات خود را درمورد مسکن مهر یا مسکن اجتماعی عملیاتی نکرده و در حال حاضر نیز بدون هماهنگی به کرمان رفته‌اند و روح‌مان نیز خبر نداشته است.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد موسسه کاسپین و اعمال ماده ۲۳۶ روز گذشته ارسال شده و مسئول مربوطه نیز آقای امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس است. بنابر این رونوشت آن را برای کمیسیون اقتصادی فرستاده‌اند که شاید به دست‌تان نرسیده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درمورد وضعیت بازنشستگان فولاد هم گفت: هیات رییسه حداکثر می‌تواند این موارد را به طور مکتوب به اطلاع مسئولان برساند و اگر نیاز باشد در جلسه علنی یا غیرعلنی مسئولان می‌توانند توضیح دهند که البته موضوع را در هیات رییسه مطرح خواهیم کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان درمورد وضعیت مسکن مهر و اجتماعی نیز تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی پیگیری کرده تا به‌زودی به نقطه انتها برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز