خبرگزاری کار ایران

ظریف:

تلاش برای حفظ یوزپلنگ ایرانی نشانه آشتی مجدد ما با محیط زیست است+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۵۴

وزیر امور خارجه به مناسیت نهم شهریور روز "ملی یوزپلنگ ایرانی"پیامی تصویری منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام محمدجواد ظریف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

نهم شهریور روز ملی یوز پلنگ ایرانی است، این روزها ما با چالش‌های جدی محیط زیستی مثل خشک‌سالی  و پدیده گردو غبار که بسیاری از هموطنان ما را رنج می‌دهد، مواجه هستیم.

این چالش‌ها نشان دهنده این واقعیت است که در گذشته ما با محیط زیست خودمان و با مخلوقات خداوند که در استفاده ازمحیط زیست با ما شریک هستند مهربان نبودیم .

یوزپلنگ ایرانی که یک گونه زیستی در خطر است، یکی از این نمونه‌ها است و تلاش ما برای حفظ یوزپلنگ ایرانی نشانه آشتی مجدد ما با محیط زیست و زیستن در یک محیط مهربانتر با همه مخلوقات خداوند است.

 نه تنها ما با این فرهنگ همزیستی با گونه‌های زیستی شراکت کشورمان و محیط زندگی‌مان یک حرکت جدیدی را برای آیندگان و نسل‌های آینده شروع می‌کنیم  بلکه زمینه را برای استفاده اقتصادی از گردشگری محیط زیست که یکی از توانمندی‌های کشور ما برای اقتصاد مقاومتی است فراهم می‌کنیم .

امیدوارم این روز یک یادآوری بزررگی باشد در ایران و همه ساکنین کره خاکی که ما باید با سایر گونه های زیستی با مهربانی همزیستی کنیم. 

شاد و سر بلند باشید 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز