خبرگزاری کار ایران

روحانی در تماس تلفنی اردوغان:

ایران برخی تمایلات تجزیه‌طلبان و مشکلات بوجود آمده در خلیج فارس را هرگز به نفع صلح و ثبات منطقه نمی‌داند/استقبال از تعاملات رو به گسترش تهران و آنکارا در ماه‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۶۲۶

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش ایران و ترکیه بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران – آنکارا تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه با وی، ضمن تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت این کشور، گفت: اراده دولت دوازدهم بر توسعه روابط صمیمانه و نزدیک با ترکیه به عنوان کشور دوست و همسایه ایران است.

رییس جمهور با استقبال از تعاملات رو به گسترش ایران و ترکیه در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: با اراده و تلاش مسوولان دو کشور و تشکیل شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، شاهد تحولات اساسی و تحرک در مناسبات فی‌ما بین بوده و می‌توانیم همکاری‌های دو کشور را برای تسریع در توسعه روابط گسترش دهیم.

روحانی با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌های ایران و ترکیه در راستای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای، خاطر نشان کرد: امروز شرایط حساس منطقه به گونه‌ای است که دو کشور باید بیش از گذشته برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه همکاری کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه متأسفانه هنوز در برخی از کشورهای منطقه بی‌ثباتی و درگیری وجود داشته و مردم آرامش و ثبات ندارند، گفت: بسیار علاقمند بودیم تا همه ملت‌های منطقه بتوانند از برکات عید قربان بهره‌مند شوند.

روحانی با بیان اینکه امروز برخی از قدرت‌ها در حال اعمال تمایلات خود در منطقه به ضرر ملت‌ها هستند، افزود: ایران برخی تمایلات تجزیه‌طلبان و مشکلاتی که در منطقه خلیج فارس به وجود آمده است را هرگز به نفع صلح و ثبات منطقه نمی‌داند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه هنوز امنیت کامل در عراق و سوریه برقرار نشده است، اظهار داشت: ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای، باید امروز بیش از گذشته در راستای ثبات و امنیت منطقه نقش‌آفرینی کنند.

روحانی همچنین ضمن ابراز تأسف از حوادث به وقوع پیوسته در میانمار علیه مسلمانان گفت: جمهوری اسلامی ایران ظلم به مسلمانان را در هیچ کجای جهان نپذیرفته و آن را محکوم می‌کند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی ضمن تبریک عید قربان و شروع به کار دولت دوازدهم به ملت ایران، اظهار داشت: مطمئن هستم که روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه در دولت جدید بهتر از گذشته ادامه خواهد یافت.

رییس جمهور ترکیه تشکیل شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه و نیز دیدارها و روابط مسوولان دو کشور را در توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات تهران – آنکارا مثبت دانست و گفت: اراده ترکیه بر توسعه روابط و مناسبات سیاسی و اقتصادی با ایران است.

اردوغان ضمن ابراز تأسف از ظلم به مسلمانان در میانمار، همبستگی ایران و ترکیه را در حل مسایل منطقه‌ای ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تقویت و تحکیم همکاری‌ها و همبستگی دو کشور برای رفع مشکلات در منطقه بسیار مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز