خبرگزاری کار ایران

امیر موسوی در همایش مهارت آموزی سربازان:

سالانه ۱۵ هزار سرباز در ارتش دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۸۴

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سالیانه حدود ۱۵ هزار نفر سرباز در ارتش دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند.

به گزارش ایلنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در همایش مهارت آموزی سربازان گفت: هر ساله کلاس‌های متعددی را در ارتش و در حوزه مهارت آموزی سربازان برپا می‌کنیم. از سال ۸۵ تاکنون حدود ۱۲۵ هزار سرباز دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده‌اند و گواهی‌نامه نیز دریافت کرده‌اند که متوسط سالیانه آن حدود ۱۵ هزار نفر می‌شود.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها در بازه‌های زمانی مختلف در ۸۵ تا ۱۲۵ رشته برگزار شده است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: در سال ۱۳۸۵ که مقام معظم رهبری در حوزه آموزش سربازی فرمان دادند، ارتباطی را با سازمان فنی و حرفه‌ای برقرار کردیم. از آن موقع تاکنون ۴۴۲ تفاهم‌نامه با این سازمان تنظیم کرده‌ایم که بسیاری از آنها عملیاتی شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه چند سالی است که انتظاراتمان را طوری تنظیم کرده‌ایم که خدمت سربازی بتواند برای سرباز کاری بکند، نه اینکه سرباز تنها برای خدمت باشد، اظهار داشت: سال‌هاست که در تلاشیم تا کاری کنیم که پس از گذراندن سربازی یک جوان مومن، یک مرد خوب و یک شهروند متعالی برای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه قبول داریم که حتی یک مورد نگران کننده هم نباید در حوزه سربازی در نیروهای مسلح وجود داشته باشد، تصریح کرد: گاهی اتفاق هایی می‌افتد که سبب نارضایتی می‌شود اما ما نباید بر اساس این اتفاق‌ها که یک هزارم درصد است، چهره سربازی را مخدوش کنیم یا ارزش آن را کاهش دهیم.

 فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امنیت مقوله بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: قدر و منزلت امنیت در جامعه مجهول است و متاسفانه هنوز در کشورمان امنیت‌آفرینی را کار نمی‌دانیم و حتی یک پله از این هم پایین‌تر این است که فقط عملیات و نبرد نظامی را به عنوان کار برای نیروهای نظامی حساب می‌کنیم، در صورتی که نفس حضور هدفمند و مقتدرانه نظامیان در بخش دفاع و امنیت خود یک کار بسیار با اهمیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز