خبرگزاری کار ایران

میرزاده به ایلنا خبر داد؛

خواب‌آلودگی راننده؛ علت اصلی واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی/ بررسی حواشی مربوط به رضایت‌نامه در جلسه کمیسیون آموزش و عمران

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۵۷

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که خواب‌آلودگی راننده اتوبوس علت اصلی بروز این سانحه عنوان شده، تاکید کرد که در این جلسه درباره حواشی مربوط به نحوه دریافت رضایت‌نامه از والدین دانش‌آموزان و همچنین نحوه تنظیم صورت‌وضعیت راننده صحبتی نشده است.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌منظور بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی اعلام کرد: جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و پلیس راه برگزار شد.

او گفت: در این جلسه هر کدام از مسئولان بنابر شرح وظایف خود گزارشی درباره این سانحه ارائه کردند و اقداماتی که انجام دادند را تشریح کرده و علت حادثه را مطرح کردند.

خواب‌آلودگی راننده علت اصلی سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع مشخص شد باوجود آن‌که خودروی حامل این دانش‌آموزان مشکلی نداشته و حائز استاندارهای لازم بوده اما خواب‌آلودگی راننده اتوبوس یکی از علل اصلی بروز حادثه بوده و این درحالی بود که گزارش‌ها نشان می‌دهد ساعات رانندگی این راننده و ساعات استراحتش به اندازه استاندارد بوده است.

نبستن کمربند ایمنی علت اصلی افزایش تلفات

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین جمع‌بندی‌ها حاکی از این بود که یکی از دلائل افزایش تلفات نبستن کمربندهای ایمنی توسط سرنشینان بوده و اگر این‌گونه نبود، میزان تلفات کاهش می‌یافت.

او تاکید کرد: نمایندگان نیز مسائلی را مطرح کردند ازجمله این‌که اگر جاده گاردریل داشت، شاید میزان تلفات کاهش می‌یافت و همچنین اگر نظارت دقیق‌تری از سوی پلیس راه صورت می‌گرفت و علاوه بر تذکراتی که معمولاً به رانندگان داده می‌شود، با ورود به داخل خودرو به سرنشینان نیز درمورد بستن کمربند ایمنی تذکر می‌دادند.

تشکیل کمیسیون مشترک آموزش و عمران برای بررسی‌های بیشتر

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از تشکیل کمیته مشترک در مجلس به‌منظور بررسی ابعاد دیگر حادثه خبر داد و گفت: قرار است کمیته مشترک میان دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عمران مجلس تشکیل شود تا بررسی دقیق‌تر ابعاد این حادثه، موضوع را پیگیری کنیم. همچنین قرار شد نمایندگان پیشنهادها و نظرات خود را در اختیار این کمیسیون مشترک قرار دهند تا مشخص شود چه نکاتی برای آموزش بهتر معلمان، مسئولان تربیتی مدارس و دانش‌آموزان و همچنین پلیس راه و راهنمایی و رانندگی مطرح شود که این حوادث به حداقل برسد.

اشاره‌ای به موضوع رضایت‌نامه نشد

میرزاده در پاسخ به سوالی درباره حواشی ایجاد شده درمورد ادعایی که درباره ارائه پیشنهاد مالی ازسوی برخی مسئولان آموزش و پرورش منطقه به والدین برخی کشته‌شدگان برای امضای رضایت‌نامه پس از سانحه مطرح شده، اعلام کرد: در این رابطه هیچ مسئله‌ای مطرح نشده است.

او در واکنش به پرسشی درمورد حواشی مربوط به دریافت رضایت‌نامه از والدین دانش‌آموزان پس از بروز سانحه گفت: به هر حال مسائلی ازسوی نمایندگان محترم مطرح می‌شود اما موضوعی که بخواهد بحث اصلی جلسه باشد، نبود. تنها گزارشی که ازسوی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد این بود که دستورالعمل رعایت شده و علت حادثه خواب‌آلودگی راننده و نبستن کمربند ایمنی بوده است.

بررسی حواشی مربوط به رضایت‌نامه در کمیسیون مشترک

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که باتوجه به اهمیت موضوع رضایت‌نامه دانش‌آموزان و روش دریافت این رضایت‌نامه نزد افکار عمومی، آیا این کمیسیون قصد رسیدگی به این پرونده را ندارد، یادآور شد: بنابر بررسی‌های صورت‌گرفته دستورالعمل وزارت آموزش درمورد برگزاری اردوهای دانش‌آموزی تاحدودی رعایت شده که موضوع دریافت رضایت‌نامه نیز از جمله موارد این دستورالعمل است اما باتوجه به این‌که قرار است این سانحه در کمیسیون مشترک آموزش و تحقیقات و عمران پی‌گیری شود، طبیعتاً بررسی بیشتر به‌منظور شفاف‌سازی درمورد ابعاد این مسئله انجام خواهد شد.

صحبتی درباره تنظیم صورت‌وضعیت راننده به‌صورت دستی نشد!

میرزاده در پایان درباره ادعای یکی دیگر از اعضای این کمیسیون درخصوص تنظیم صورت‌وضعیت راننده اتوبوس به‌صورت دستی اعلام کرد: چنین بحثی نیز در جمع‌بندی مطرح نشد و ممکن است یکی از نمایندگان چنین نظری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز