خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

مولاوردی درگذشت شهلا حبیبی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۰۶

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در پیامی درگذشت شهلا حبیبی اولین مشاور رییس‌جمهور در امور زنان پس از انقلاب را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام شهیندخت مولاوردی بدین شرح است:

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

با نهایت تاثر و در کمال ناباوری جامعه زنان کشور امروز به سوگ بزرگ بانویی نشست که عمر پربرکت خود را صرف هموار کردن مسیر پیشرفت و ارتقای وضعیت زنان سرزمینش کرد.

تشکیل دفتر امور زنان ریاست‌جمهوری در سال ۷۰ و انتصاب نخستین مشاور رییس‌جمهور وقت در امور زنان در کشور نقطه عطفی در توجه به مسایل زنان و ملزومات و زیرساختهای مربوط به آن بود که افتخار آن به نام سردار سازندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهلا حبیبی ثبت و ماندگار شد.

بی‌تردید تمام موفقیت‌های امروز حوزه زنان و خانواده و دستاوردهای زنان در فعالیت‌های انجمنی و تشکل‌های مردم نهاد ریشه در آن دوران داشته و مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه و بی‌شائبه امثال شهلا حبیبی است که سنگ‌بنای آن را گذاشتند.

بعدها روح پرتلاطم و جان ناآرام او با تشکیل شبکه ارتباطی سازمان‌های غیردولتی زنان آرام گرفت و تا پایان عمر چون فرزندی عزیزتر از جان از آن حفاظت و حراست کرد و تا آخرین روزهای زندگی خود نیز پیگیر تدوین گزارش ملی آن شبکه در خصوص وضعیت زنان در چارچوب پروژه مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بود و در اوج بیماری هم برای نهایی کردن آن لحظه ای از پا ننشست.

صراحت لهجه، آزادگی و صداقت پیشگی در بیان مطالبات، تبعیض‌ها و دردهای زنان و دختران از او شخصیتی بی‌بدیل و تکرارنشدنی ساخته بود که هرچند از امروز خلا فقدان نابهنگامش جبران‌ناپذیر است، اما راهی که او فراروی زنان و دختران ایرانی گشوده است رهروان بسیاری را به خود دیده و می‌بیند که آهسته و پیوسته به سوی مقصد روانه‌اند و تمام موانع و سدها را یکی یکی پشت سر می‌گذارند.

اینجانب مصیبت درگذشت این بانوی فرهیخته و اندیشمند را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن عزیز سفر کرده که جایش تا همیشه در میان کوشندگان حقوق زنان خالی خواهد بود، علو درجات مسالت می‌نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز