خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

مسئولان اگر به سوگندشان عمل نکنند، منافق هستند/ خدا حکومت میانمار را ساقط کند/ امریکا بازدید از اماکن نظامی را به گور می‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۴۰۰

خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنانی رمز مسئله غدیر را «ولایت فقیه» دانست و با تاکید بر این‌که باید در راستای جهانی شدن فرهنگ غدیر کوشش کنیم، علت این‌که شهید حججی مورد عشق همه قرار گرفت را اخلاصش دانست و در بخشی دیگر از سخنانش در تحلیلی اعلام کرد که پشت پرده نسل‌کشی در میانمار رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: اگر ولایت از متن دین خارج شود، هر قدر فرد عبادت کند و نماز بخواند و روزه بگیرد، خداوند اسلامش را نمی‌پذیرد. آن زمان اسلامِ انسان مقبول است که با ولایت همراه باشد.

مجلس خبرگان بهترین‌ انتخاب‌ها را برای ولایت داشته است

وی ادامه داد: امروز در غیبت امام زمان (عج) ولایت حضرت بقیه‌الله این نقش را برعهده دارد که دین را تمام کند، اسلام را کامل کند و خداوند این اسلام را می‌پسندد اما حال که حضرت در غیبت هستند، این وظیفه برعهده نایبش، ولی‌فقیه است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به نحوه انتخاب ولی‌فقیه بنابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همه دانشمندان و بزرگان جمع شدند که اگر بخواهیم به ولایت عمل کنیم، چه باید کنیم. خبرگان می‌نشینند و بهترین را برای ولایت انتخاب می‌کنند و بحمدالله مجلس خبرگان هم در زمان امام خمینی و هم بعد از ایشان، در زمان انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بهترین انتخاب را داشت.

از عدم عمل به فرامین رهبری باید ترسید

موحدی افزود: تمسک به این بزرگوار و ولایتش، تمسک به ولایت امیرالمومنین (ع) و رسول‌الله (ص) است. اینک که به این ولی‌فقیه چنگ زده و با صلابت از او حمایت کردید، کفار و بیگانگان امید ندارند که بتوانند در شما نفوذ کرده و مشی سعادتمندانه شما را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه هر توطئه‌ای که دشمنان برای تضعیف این نظام کردند، خودشان با شکست مواجه شدند، تصریح کرد: از دشمن نترسید. با داشتن ولایت دیگر دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. هیچ‌یک از توطئه‌های دشمن با داشتن چنین رهبری میسر نخواهد بود. هرچه زدند برای تضعیف انقلاب موفق نشدند. شما به وظیفه خود عمل کنیم. به فرامین رهبرتان عمل کنید. اگر عمل نکردید، باید بترسید.

مبادا آمریکا که از در بیرون رفته بود، از پنجره بازگردد

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: اگر از خداوند نترسید، اگر میان شما تقوا حاکم نباشد، اگر اسیر دنیا و شهوات و مطامع هوای نفس باشید، اگر در دنیا عوض حکومت ضوابط، حکومت روابط حاکم شود و اگر از فرامینی که امیر‌المومنین به مالک فرمودند، تخلف کنید، باید بترسید که مبادا دشمن در شما نفوذ کند. مبادا آمریکا که از در بیرون رفته بود، از پنجره بازگردد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه اینها هشدارهایی برای مردم ایران است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما پرچم‌دار و علم‌دار قدرت اسلام در جهان هستیم، باید مراقب باشیم آسیب نبینیم. رمز مسئله غدیر ولایت فقیه است. ولایت حضرت ولیعصر است در زمان حضور و ولایت جانشین ایشان در زمان غیبت. 

بکوشیم غدیر را جهانی کنیم

وی با اشاره به مسئله عید غدیر ابراز داشت: اگر بخواهیم درباره غدیر بگوییم و اگر قرار باشد به خود و دیگران امر به تقوا کنیم، باید بگوییم مراقب باشیم از پیروی رهبری ذره‌ای منحرف نشویم. خداوند همه ما را موفق بدارد که به ولایت متمسک شوند. دست از ولایت امیرالمومنین و اهل بیت برنداریم که مظهر این معنا تمسک مخلصانه به رهبر گران‌قدر انقلاب است. خداوندا ما را در قیامت به تمسک به ولایت سرافراز بگردان. مراقب باشیم در محضر خداوند بی‌ادبی نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان جمله‌ای در ارتباط با عید غدیر که در خطبه نخست مطرح نشده بود، عنوان کرد: در خطبه اول در ارتباط با غدیر جمله‌ای را فراموش کردم و آن این‌که باید بکوشیم غدیر را جهانی کنیم. باید دنیای اسلام غدیر را به‌خوبی بشناسد. خیلی از مجامع اسلامی هستند که هنوز غدیر را به خوبی نشناختند. باید امت اسلامی متمسک به عروه‌الوثقی باشند.

دولت باید بنیاد الغدیر را کمک کند

موحدی کرمانی ضمن تشکر از بنیاد الغدیر به‌خاطر اقدامات صورت گرفته در ارتباط به معرفی فرهنگ غدیر یادآور شد: این کافی نیست. دولت باید بنیاد الغدیر را کمک کند. با این فضائلی که امیرالمومنین دارد، با این که دنیا کوشید و این فضائل را برای دیگران جعل کند اما دنیا او را می‌شناسد.

وی با اشاره به تحلیف‌ها و سوگندهایی که مسئولان مختلف در روزهای اخیر یاد کردند، بیان کرد: تحلیف‌هایی که در روزهای گذشته شکل گرفت، مسئولان سوگندهایی را در مقابل قرآن و حضور مردم یاد کردند و به ذات مقدس خدا قسم خوردند، هم رییس‌جمهوری و هم هیات دولت سوگند یاد کردند و هم اعضای شوراها سوگند یاد کردند، از طرفی وزرا وعده‌هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادند که مردم هم شنیدند.

مسئولان اگر به سوگندشان عمل نکنند، منافق خواهند بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با یادآوری آیات قرآن مجید گفت: قرآن می‌فرماید برخی از مردم با خدا پیمان می‌بندند و می‌گویند اگر به ما مالی بدهی، به فکر فقرا خواهیم بود و صدقه می‌دهیم و به وظیفه مال‌داری و ثروتمندی عمل می‌کنیم، اما در آیه بعدی می‌گوید وقتی خداوند از فضلش به آنان چیزی داد، آنان بُخل ورزیدند و به وعده‌هایشان پشت کردند و وعده‌هایشان را فراموش کردند و روی گرداندند، وقتی به وعده‌هایشان عمل نکردند، خداوند در دل‌های آن‌ها نفاق ایجاد می‌کند و در عالم برزخ آنان به‌عنوان منافق شناخته می‌شوند، برای اینکه به وعده‌هایی که به خداوند دادند، عمل نکردند، مسئولان هم اگر به سوگندشان عمل نکنند، منافق خواهند بود.

موحدی کرمانی با بیان اینکه وقتی این‌ها به وعده عمل نکردند و به سوگندی که یاد کردند، عمل نکردند، خداوند در دل‌های آنان نفاق ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این نفاق تا روز قیامت ادامه دارد. در عالم برزخ و قیامت اینها به‌عنوان منافق شناخته می‌شوند؛ چراکه به وعده‌هایی که به خداوند دادند، عمل نکردند و بالاخره معلوم شد آن‌چه وعده دادند و سوگند یاد کردند، دروغ بود. آن‌ها نمی‌دانند وقتی عهدشکنی کرده و به وعده‌هایشان عمل نکردند، خداوند چه می‌کند. خداوند به تمام عیب‌ها آگاه است.

مراقب باشید مبادا سرنوشت‌تان به نفاق بکشد

وی ادامه داد: دلسوزانه و مخلصانه و ارادتمندانه به همه عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند، توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید. اگر به سوگند عمل نکنید، منافق خواهید بود. 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به متن سوگند نمایندگان مجلس و رییس‌جمهوری تصریح کرد: این تعبیر که قسم می‌خورم در مقابل قرآن خود را وقف خدمت به مردم کنم و خادم مردم باشم، اهمیت بسیاری دارد و بنابراین باید مراقب باشند که مبادا سرنوشت‌شان به نفاق بکشد.

خداوند حکومت میانمار را ساقط کند

موحدی کرمانی در ادامه به نسل‌کشی در میانمار نیز اشاره کرد و افزود: خداوند حکومت میانمار را ساقط کند. در این جریان آن‌ها سرهای بچه‌ها را می‌برنند. بچه‌ها و مردم مسلمان را زنده زنده می‌سوزانند. مسیر کمک‌های بشردوستانه را مسدود می‌کنند. رسانه‌های بین‌المللی نیز مانع از نشر اخبار این فجایع می‌شوند.

وی تاکید کرد: پشت پرده این فجایع رژیم صهیونیستی است. سکوت مجامع بین‌المللی نیز جالب است. یک جمله می‌گویند و این اقدامات را محکوم می‌کنند اما این کافی نیست. 

مردم کشورهای مسلمان باید تظاهرات کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سکوت مرگبار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر و سازمان ملل متحد در برابر جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان بُهت‌آور است، خاطرنشان کرد: روز گذشته صحنه‌ای را در فضای مجازی دیدم، کودکی را برهنه کرده بودند و برق را به او متصل می‌کردند، به بدن او و بالاخره با این اتصال برق، او را کُشتند، نقل‌شده جنایات حکومت میانمار بیش از ۴۰۰۰ کشته و ۱۲۰ هزار آواره داشته است.

موحدی‌کرمانی ادامه داد: امیدی به مجامع جهانی نیست، اما حداقل همه مردم کشورهای مسلمان باید تظاهرات کنند و اعتراض کنند و فریاد بزنند، مرگ بر حکومت جبار میانمار بگویند، مرگ بر حامیان این جنایات بگویند.

شهید حججی اخلاص بالایی داشت

وی با بیان اینکه ترکیه پیشنهاد کرده مسلمانان میانمار به سمت بنگلادش فرار می‌کنند، این کشور مرزهای خود را باز کند که سازمان ملل از این پیشنهاد حمایت کرده است، ابراز داشت: سازمان ملل! هنر شما همین است؟! شما باید به داد این مظلومین برسید و از حقوق آن‌ها دفاع کنید؛ آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیشنهاد کردند تمام وزرای کشورهای اسلامی جمع شوند و فکری برای این جنایات علیه مسلمانان بکنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به شهادت شهیدحججی نیز اشاره و بیان کرد: در مبارزات حق در مقابل باطل، سربریده زیاد داشتیم. خیلی‌ها را سر بردیدند و شکنجه کردند اما عجیب است که این عزیز این‌طور نامور شده و فراتر از آن، مورد عشق همگان قرار گرفته است. رمز مطلب که این‌طور شهید حججی گل کرده و مورد عشق همه قرار گرفته، اخلاص اوست. ما در طول قرون، بسیار جنگ حق علیه باطل داشتیم اما هیچ جنگی همچون کربلا نبود چراکه امام حسین (ع) و تمامی یارانش اخلاص داشتند و شهیدحججی نیز اخلاص بالایی داشت.

کسانی که اسیر پول و دنیا شده‌اند، از شهید حججی درس بگیرند

موحدی با اشاره به نامه شهید حججی که در فضای مجازی منتشر شده عنوان کرد: خداوند داستان کربلا را برای زکریا (ع) بیان کرد. زکریا(ع) سه شبانه‌روز در مسجد نشست و در را به روی خود بست و اشک ریخت و ناله می‌زد، خدایا گرفتاری به خانه پیغمبر راه پیدا نکند. خدایا به من فرزندی در پیری بده که خیلی دوستش بدارم و همچنین که خوب من را عاشق او کردی، من را در غمش داغ‌دار کن و همان‌طور نیز شد.

وی ادامه داد: شنیدم شهید حججی نامه‌ای نوشته و به درگاه خداوند عرض کرده که دلم می‌خواهد مصیبتی که به زینب و ابوالفضل و فاطمه وارد شده، بر من وارد شود. اتفاقاً نقلی که از حال و اوضاع پیکرش آمده، همین‌طور است و از این حکایت دارد که این پیکر پاک نه دست دارد، نه سر، و نه پا. گویا اساساً قابل شناخت نیست.  کسانی که اسیر پول و دنیا شده‌اید، از این اسیر درس بگیرید. 

آمریکا نه‌تنها ظالم بلکه پررو هم است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود، به تحلیل مواضع اخیر ایالات متحده نیز پرداخت و گفت: آمریکا نه‌تنها ظالم بلکه پررو هم است. می‌گوید باید اماکن نظامی ایران را بازدید کند. شما غلط می‌کنید. این آرزو را به گور خواهید برد. راه‌‌های نظارتی مراکز هسته‌ای ایران کاملاً آشکار است و آن‌ها گفته‌اند ایران هیچ تخلفی نکرده است.

موحدی کرمانی همچنین آزادسازی شهر دیرالزور را به مردم سوریه تبریک و آزادسازی موصل و تلعفر را به مردم عراق تهنیت گفت. 

در فضای مجازی هر کس، هر حرفی بخواهد بی‌نام و نشان می‌زند

وی خطاب به مسئولان نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: حتماً مستحضرید در فضای مجازی هر کس، هر حرفی بخواهد بی‌نام و نشان می‌زند. یک بار می‌گوید فلان مسئول هزاران میلیارد تخلف کرده‌اند. این ذهن مردم را مخدوش می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: من به مسئولان کشور توصیه می‌کنم چشم‌شان را به این حرف‌ها باز کنند و ببینند در این فضای مجازی به چه کسانی، چه نسبت‌هایی می‌دهند؛ چراکه اگر جواب ندهید، مردم فکر می‌کنند این مدعیات راست است. خواهشم این است که اولاً ببینید چه حرف‌هایی می‌زنند و بعد در تلویزیون حقیقت را به مردم بگویید که اکر دروغ است، بگویید حقیقت نداشته و اگر راست بود، وامصیبتا!

موحدی کرمانی در پایان تصریح کرد: ممکن است بگویید مهم نیست، هر حرفی می‌زنند اما واقعیت این است که با این حرف‌ها ذهن‌ها را مسموم می‌کنند و خواهشم از مسئولان این است که این حقایق را به مردم بگویید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز