خبرگزاری کار ایران

سفر ۹ دیپلمات‌ بوسنیایی به تهران برای گذراندن دوره آموزشی

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۵۹

گروهی ۹ نفره متشکل از روسای ادارات و دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین برای گذراندن دوره آموزشی آشنایی با جمهوری اسلامی ایران و تحولات خاورمیانه عازم تهران شدند.

به گزارش ایلنا، این گروه قبل از عزیمت به تهران با محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو دیدار و از این ابتکار سفارت و وزارت امور خارجه ایران در این زمینه تشکر کردند.

در این دیدار میحایلو سوژنتوویچ رئیس اداره آموزش‌های دیپلماتیک وزارت خارجه بوسنی اظهار امیدواری کرد این سفر بتواند موجبات ارتقای شناخت دیپلمات‌های بوسنیایی نسبت به واقعیات جمهوری اسلامی ایران و تحولات منطقه مهم و استراتژیک خاورمیانه را فراهم کند.

لیوبوگرکاویچ رئیس اداره آسیا و آفریقای وزارت خارجه بوسنی نیز با اشاره به اینکه قبلا دو سفر به ایران داشته است تصریح کرد که تاثیرگذاری سیاسی و جاذبه‌های تمدنی ایران باعث شد برای حضور در این دوره مشتاق شود.

نبوشیارگویه رئیس اداره روابط عمومی وزارت خارجه بوسنی نیز علاقه به افزایش شناخت نسبت به فرهنگ‌ و سیاست در ایران را انگیزه حضورش در این دوره ذکر کرد.

در این دیدار که در محل سفارت ایران در سارایوو برگزارشد، محمود حیدری سفیر کشورمان ضمن ارائه اطلاعات مربوط به مباحث آموزشی، بازدیدها و برنامه‌‌های تدارک دیده شده برای این دوره دیپلماتیک، ابراز امیدواری کرد که اجرای موفق این دوره صفحه زرینی به کتاب ارزشمند مناسبات دو کشور بیفزاید.

میزبانی و برنامه‌ریزی این دوره هشت روزه را معاونت آموزشی مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه عهده‌دار است و دیپلمات‌های بوسنیایی علاوه بر جلسات آموزشی و نشست‌های سیاسی، از برخی مراکز فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تهران و اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز