خبرگزاری کار ایران

حسن نصرالله:

نه تنها تاریخ لبنان، بلکه تاریخ منطقه را می‌نویسیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۴۹

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مقاومت در سوریه به پیروزی دست یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاخبار، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در دیدار سالانه خود با واعظان و سخنرانان در آستان ماه محرم اعلام کرد که مقاومت در سوریه به پیروزی دست یافته و آنچه که باقی مانده است، نبردهای پراکنده‌ای بیش نیست.

وی تاکید کرد که حزب‌الله به وظایف و امور مربوط به خود در این نبرد کاملا واقف بوده و شهدا، مجروحان و اسرای ما با تغییر معادلات نه تنها تاریخ لبنان بلکه تاریخ منطقه را می‌نویسند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود که پروژه دشمنان در نهایت شکست خواهد خورد و آن‌ها برای کسب برخی از امتیازات خواستار مذاکره می‌شوند. این در حالی است که پروژه ما پیروز شده و معادلات را به نفع امت تغییر داد.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره بزرگترین رنجی بود که از سال ۲۰۱۰ میلادی حزب‌الله آن را تحمل کرده است و خطر آن از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی نیز بیشتر بود. ما از سال ۲۰۱۱ میلادی به اطمینان رسیدیم که فتنه بزرگی با دخالت آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و قطر برای نابود سازی مقاومت و از بین بردن آرمان فلسطین شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد : در ابتدای بحران سوریه به ایران رفته و با مقام معظم رهبری دیدار کردم. بسیاری از اشخاص معتقد بودند دولت سوریه در دو تا سه ماه سقوط می‌کند و ما نیز اعلام کردیم اگر در دمشق به نبرد با دشمن نپردازیم باید در «هرمل»، «بعلبک»، «ضاحیه»، «الغازیه»، «بقاع» و جنوب لبنان با آن‌ها بجنگیم. مقام معظم رهبری در تکمیل حرف من فرمودند: نه تنها در این مناطق بلکه باید در کرمان و خوزستان و تهران و دیگر مناطق به جنگ با آن‌ها برویم، این نبرد چند محور دارد؛ ایران، سوریه و لبنان، که فرمانده محور سوریه «بشار اسد» بوده و باید تمام تلاش خود را برای پیروزی وی انجام دهیم و او پیروز خواهد شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: عربستان سعودی با گذشت یک و نیم تا دو سال از آغاز جنگ در سوریه با ارسال پیامی برای رئیس جمهوری این کشور  از وی خواست تا در یک کنفرانس خبری قطع روابط خود با ایران و حزب‌الله را اعلام کند تا بحران در سوریه پایان یابد.

وی ادامه داد: ما از ابتدا به برادران عراق خود نیز هشدار دادیم که در صورت عدم مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و تسلط عناصر این گروه تروریستی به دیرالزور، داعش به عراق حمله خواهد کرد.

نصرالله با مبارک خواندن این نبرد افزود: ما برای ادای تکلیف به سوریه رفتیم، جوانان ما در حلب و دیرالزور جنگیدند و در بسیاری از مناطق ماه‌ها در محاصره بودند ولی اینجا در لبنان برخی افراد هستند که ما هر اقدامی انجام دهیم، آن‌ها راضی نخواهند شد.

نصرالله در پایان سخنان خود با اشاره به ایام محرم و روز عاشورا گفت: انقلاب امام حسین (ع) فقط در اعتراض به ظلم نبود بلکه برای ادای تکلیف الهی نیز بود که باید روی این موضوع  تمرکز کرد.

وی همچنین از مبلغان دینی و مردم خواست تا از انجام برخی امور اشتباه که متناسب با عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نبود و همچنین برخی از مبالغات که در شان این‌گونه  مجالس نیست، خودداری شود.

دبیرکل حزب الله از مبلغان مذهبی خواست تا در مراسم عزاداری بر نقش حضرت زینب (س) در تبیین واقعه عاشورا تاکید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز