خبرگزاری کار ایران

به ریاست دادستان کل کشور برگزار شد؛

نشست مشورتی بررسی راهکارهای اقدام حقوقی مقابله با جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۲۲

نشست مشورتی بررسی راهکارهای اقدام حقوقی مناسب در مقابله با جنایت‌های صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار عصر امروز در دادستانی کل کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌السلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در این نشست بر ضرورت استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی و همسو در مقابله با جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار تاکید کرد.

وی افزود: تکلیف و وظیفه قانونی ماست که انزجار جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایت‌ها علیه مسلمانان مظلوم میانمار را در چارچوب‌های حقوقی و دیپلماتیک اعلام و پیگیری کنیم. 

دادستان کل کشور از انجام برخی مکاتبات با دادستان‌های کشورهای اسلامی و دعوت از انان برای اقدام حقوقی مناسب در این خصوص خبر داد.

منتظری همچنین از دولت و وزارت امور خارجه خواست از ابزارها و ظرفیت دیپلماسی کشور برای پایان نسل‌کشی در میانمار استفاده کنند.

وی افزود: در این راه از کشورهای مدعی حقوق‌بشر نباید انتظاری داشته باشیم چراکه آنها در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند که مدافع واقعی حقوق بشر نیستند.

دادستان کل کشور همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح بین‌المللی به منظور انجام اقدامات مناسب در جلوگیری از جنایت علیه مسلمانان میانمار تاکید کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز