خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه کویت مدعی شد:

پرونده شبکه العبدلی مانع به ثمر نشستن تلاش کویت برای ایجاد کانال ارتباطی در منطقه شد/ ایران داوری بین‌المللی در مساله جزایر سه‌گانه را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۴۲

کشورهای منطقه از دخالت‌های ایران رنج می‌برند؛ مثالی از این دخالت‌ها در کشور ما تحت عنوان پرونده العبدلی صورت گرفته بود. این پرونده بر تلاش‌های کویت برای احیای کانال‌های مذاکرات میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) با ایران تاثیر گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «گلف نیوز» معاون وزیر خارجه کویت روز گذشته در صد و چهل و هشتمین نشست وزرای کشورهای شورای اتحادیه عرب در قاهره مدعی شد که «دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی و تروریسم تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه عربی است».

خالد الجارالله مدعی شد که به‌رغم تلاش‌های کویت برای گشایش کانال‌های ارتباطی برای مذاکره بین کشورهای عربی و ایران با هدف ارتقای امنیت منطقه و ثبات، تهران به دخالت‌های خود در امور کشورهای عربی ادامه می‌دهد.

وی اواخر روز سه‌شنبه در اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی کویت منتشر شد، ادعا کرد: کشورهای منطقه از این دخالت‌ها رنج می‌برند. مثالی از این دخالت‌ها در کشور ما تحت عنوان پرونده العبدلی صورت گرفته بود. این پرونده بر تلاش‌های کویت برای احیای کانال‌های مذاکرات میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) با ایران تاثیر گذاشت.

او در سخنرانی خود، ادعاهای کویت علیه ایران مبنی بر لزوم پذیرش داوری بین‌المللی از سوی تهران برای حل اختلاف‌ها میان این کشور و امارات متحده بر سر جزایر سه‌گانه را تکرار کرد و مدعی شد این جزایر توسط نیروهای ایران اشغال شده است.

به گزارش گلف‌نیوز، جارالله علیه تهدیدهای رو به رشد تروریسم هشدار داد و بر حمایت کویت از اقدام‌های بین‌المللی برای نجات جهان از این مساله تاکید کرد.

وی افزود که کشورش عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل است و بنابراین شانس بزرگی برای اقدام همه‌جانبه به منظور دفاع از مواضع اعراب دارد. به گفته جارالله، وضعیت در سرزمین‌های فلسطینی و نا آرامی‌ها در سوریه، یمن ، لیبی و عراق به معضلاتی بین‌الملی تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز