خبرگزاری کار ایران

لاوروف در جمع خبرنگاران:

در نشست آتی آستانه، کار منطقه کاهش تنش ادلب نهایی می‌شود/ مسکو علاقه‌مند به عادی شدن شرایط در خلیج فارس است

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۳۴۷

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه گفت‌وگوهای امروز طیفی از مسائل روابط دوجانبه را در برمی‌گیرد، تاکید کرد: درخصوص مسائل دوجانبه ما بر توافقاتی که ماه مارس سال جاری در زمان سفر آقای روحانی به روسیه انجام شد، متمرکز شدیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران درخصوص رایزنی‌های طرفین گفت: ما هم‌اینک از دیدار با رئیس جمهور پوتین بازگشته‌ایم. ما بعد از این ملاقات، با یکدیگر صحبت کردیم. می‌توان گفت که گفت‌وگوهای امروز طیفی از مسائل روابط دوجانبه را در برمی‌گیرد.

متمرکز بر توافقات سفر روحانی به روسیه شدیم

وی با بیان اینکه در این دیدار هم درخصوص مسائل دوحانبه و هم درخصوص مسائل بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو کردیم، اظهار داشت: درخصوص مسائل دوجانبه ما بر توافقاتی که ماه مارس سال جاری در زمان سفر آقای روحانی به روسیه انجام شد، متمرکز شدیم. 

وزیر امور خارجه روسیه افزود: اعلام کردیم کمیسیون مشترک اقتصادی و همچنین کمیته سطح عالی همکاری‌های صنعتی و کمیسیون همکاری فنی - نظامی به کار خود ادامه بدهند.

درخصوص واحد دوم نیروگاه بوشهر رایزنی می‌کنیم 

لاوروف با اشاره به همکاری‌های اتمی دو کشور تصریح کرد: در این دیدارها در خصوص واحد اول نیروگاه بوشهر که در حال حاضر با قدرت تمام کار می‌کند و برق تولید می‌کند و همچنین احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر صحبت شد. هم‌اینک درخصوص احداث واحد دوم این طرح با یکدیگر در حال رایزنی هستیم.

وی اضافه کرد: درخصوص پروژه‌های بزرگ از جمله برقی کردن راه‌آهن و احداث نیروگاه‌های حرارتی صحبت کردیم تا آنها را در آینده‌ای نزدیک اجرایی کنیم.

در نشست آتی آستانه، کار منطقه کاهش تنش ادلب نهایی می‌شود 

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مسئله سوریه خاطرنشان کرد: در موضوع سوریه، توافقاتی قبلا انجام شده است که مبنای آن مذاکرات آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش است. فردا و پس‌فردا نمایندگان ما در نشست آستانه، کار را درخصوص منطقه کاهش تنش در ادلب تمام می‌کنند. ما امیدواریم نشست آتی آستانه موفقیت‌آمیز باشد.

ایران تعهدات برجامی خود را اجرا کرده است

لاوروف در رابطه با توافق هسته‌ای نیز ابراز داشت: طرف روسی در این دیدار اعلام کرد ایران تمامی تعهدات خود را اجرا می‌کند و مدیرکل آژانس هم بارها این مسئله را اعلام کرده است.

کنوانسیون رژیم حقوقی در حال ورود به مرحله پایانی است

وی درخصوص مذاکرات دریای خرز نیز بیان کرد: در این دیدار در رابطه با مذاکرات دریای خزر هم گفت‌وگو کردیم. کنوانسیون رژیم حقوقی در حال ورود به مرحله پایانی است و امیدواریم طی هفته‌های آینده بتوانیم جلسه شورای وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر را برگزار کنیم.

مسکو علاقه‌مند به عادی شدن شرایط در خلیج فارس است

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو علاقه‌مند به عادی شدن شرایط در خلیج فارس است، یادآور شد: ما علاقه‌مندیم هم کشورهای عربی و هم ایران امکان گفت‌وگو را برای رفع نگرانی‌های یکدیگر داشته باشند و به دنبال توافقاتی باشند که امکان بدهد این منطقه براساس حسن همجواری به سمت توسعه پایدار حرکت کند.

لاوروف در پایان عنوان کرد: با آقای ظریف توافق کردیم گفت‌وگوهای خود را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه بدهیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز