خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

امروز با یک جا‌به‌جایی مشکلات حل نمی‌‌شود/ ساختارها مشکل دارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۱۱

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: بسیاری برای ایجاد و حفظ همین شرایط امروز، آرمان خواهی، مطالبه‌گری و عشقی که هنوز وجود دارد هزینه سنگین داده‌اند. ادامه این مسیر نیز هزینه دارد و حداقل هزینه آن صبر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در نخستین همایش جوانان توسعه و تعالی ایران معصومه ابتکار با اشاره به اینکه بهتر بود اسم این همایش به جای توسعه و تعالی، توسعه پایدار  و تعالی گذاشته می‌شد، گفت: جوانان به مباحثی همچون امنیت، صلح و محیط زیست حساس هستند و در حال حاضر  بحران محیط زیست، جهان را تهدید می‌کند. حل این مسائل به شدت با مواضع سیاسی و رویکردهای ما گره خورده است.

وی ادامه داد: جنگ و ناامنی و تروریسم هم آینده جوانان را تهدید می‌کند، مسائل محیط زیست به تک تک جوانان ارتباط دارد و امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم. مساله مهم دیگر خانواده است، اکنون شرایط خانواده‌ها در کشور بحرانی است و این البته این بحران فقط مختص کشور ما نیست. تحقیقات نشان می‌دهد در استان‌ها نرخ سلامت خانواده‌ها با مشارکت سیاسی ارتباط مستقیم دارد و خانواده‌ها همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و اگر خانواده‌ای سالم نباشد، کشور سالم نخواهد بود.

معاون رییس جمهور با اشاره به حضور اندک بانوان در این همایش ادامه داد: مطالبه‌گری در جوانان بیشتر است و در طول انتخابات شاهد حضور غیرقابل جایگزین، مطالبه‌گری، آرمان‌گرایی جوانان بودیم. اگرچه وزیر زن نداریم اما وزرا و شهردار تهران وعده دادند ۳۰ درصد مناصب مدیریتی خود را به زنان اختصاص می‌دهند و شرایط تسهیل‌گری برای حضور جوانان دیده خواهد شد.

ابتکار با اشاره به وعده‌های رییس‌جمهور در زمان انتخابات گفت: آقای روحانی با وعده‌های خود خط‌مشی مشخصی را تعیین کردند و انتظار داریم در این راه مستحکم باشد چراکه وعده‌هایی که دادند نیازمند پیگیری است. البته رسیدن به این وعده‌ها راحت نیست و صرف اینکه آقای رییس‌جمهور گفته‌اند محقق نمی‌شود. در راستای رسیدن به این وعده‌ها، مشکلات سیاسی، اقتصادی و نگرشی وجود دارد و نگاهی جز این به مسائل ساده انگارانه است.

وی ادامه داد: با یک جا‌به‌جایی مشکلات حل نمی‌‌شود چراکه ساختارها مشکل دارند. حتی اگر یک زن توانمند یا یک جوان وارد این ساختارها شود، نمی‌تواند به آرمان اصلاحات و اعتدال برسد پس مطالبه خود را تقلیل ندهید، همه مساله این نیست، باید اندیشید و با تفکر برای مسائل راه حل پیدا کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان با تاکید بر اینکه به وسیله سیاست‌ورزی فعال و متعهدانه می توان مشکلات را حل کرد، گفت: بسیاری برای ایجاد و حفظ همین شرایط امروز، آرمان خواهی، مطالبه‌گری و عشقی که هنوز وجود دارد  هزینه سنگین داده‌اند. ادامه این مسیر نیز هزینه دارد و حداقل هزینه آن صبر است

ابتکار ناامیدی و یاس را از جنس تاریکی و شیطان دانست و گفت: نباید اجازه دهیم آرمان‌های جوانان خدشه‌دار شود. جوانان آرمان‌های خود را به هیچ وجه نمی‌فروشند و باید اینگونه فکر کنیم که اعتدال و اصلاحات متعلق به جوانان است و حاضر نیستند به هیچ وجه این ارزش‌ها پایمال شود آن هم با وجود مشکلات و آلودگی‌هایی که وجود دارد. نباید اجازه دهیم این حس آزادی و آرمان‌طلبی در جریان زمان از بین برود.

وی ادامه داد: باید با تعامل ، گفت‌وگو، سیاست ورزی و ... به سمت پیگیری جدی آرمان‌ها رهنمون شویم و از همین امروز با توجه به تجربیات به دست آمده برای انتخابات ۹۸ برنامه‌ریزی کنیم،  ۳۰ درصدی کرسی‌های مجلس برای زنان و حضور جوانان توانمند هدف ما برای  انتخابات مجلس در سال ۹۸ است. فعالان ستادی در این دوره تجربه بسیار خوبی کسب کردند و زمینه خوبی برای توان افزایی و هدف‌گذاری برای انتخابات مجلس در سال ۹۸ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز