خبرگزاری کار ایران

اعزام از کارکنان هلال احمر با هواپیمایی بوئینگ ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش به بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۷۹۸

نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای آوارگان میانمار امروز جمعه با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور بنگلادش ارسال شد.

به گزارش ایلنا، در مرحله نخست ارسال کمک به آوارگان میانمار ۴۰ تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بنگلادش ارسال شد.

مصطفی محمدیون، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به پیش‌بینی ۱۵۰ تن از اقلام بشردوستانه برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار گفت: همراه این محموله بشردوستانه تیم ارزیاب اولیه در این سفر حضور دارند و پس از ارزیابی اولیه نسبت به ارسال محموله‌های دیگر نیز اقدام خواهد شد.

وی از آمادگی استقرار و ایجاد ۴۰۰ چادر امدادی خبر داد و افزود: حدود ۴۰۰ نیروی امدادی نیز آماده اعزام به مناطق آسیب‌زده هستند.

وی با اشاره به اقدام انسان‌دوستانه در ارسال این محموله برای آوارگان میانمار اظهار داشت: محموله امروز پس از بارگیری و تامین شرایط فنی کشور ایران و بنگلادش توسط هواپیمای ۷۴۷ نهاجا به مقصد بنگلادش ارسال شد.

گفتنی است، قبل از ارسال این محموله به بنگلادش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش آمادگی کامل این نیرو را به رغم تحریم‌های ۴۰ ساله، برای انجام هرنوع ماموریتی در داخل و خارج از کشور به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود. 

یادآور می‌شود، نیروی هوایی ارتش در تمامی صحنه‌ها آماده انجام ماموریت‌های کمک‌رسانی است؛ به طور مثال در حادثه زلزله بم در سال ۱۳۸۲، وقوع سیل پاکستان در سال ۲۰۱۰ و دیگر حوادث و وقایع غیر مترقبه، همکاری قابل توجهی در ارسال محموله‌های بشردوستانه داشته است. 

همچنین پیکرهای شهدای حادثه منا در سال ۹۴ توسط نیروی هوایی ارتش منتقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز