خبرگزاری کار ایران

دادستان زنجان:

قمه‌زنی، بازی با آبروی شیعه و مخالف شئون اسلام است/ برخورد با هرگونه رفتار بدعت‌گونه و انحراف آمیز در ایام محرم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۱۰

دادستان عمومی و انقلاب زنجان بر پرهیز عزاداران حسینی از انجام حرکات و اقدامات نامتعارف و حرمت شکنانه از جملع قمه زنی در ایام عزاداری محرم تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده قمه زنی برخورد قانونی و قاطع از سوی دستگاه قضایی و مرجع انتظامی در سطح استان زنجان صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن مظفری دادستان زنجان گفت: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد با حرکات غیر متعارف خود از جمله قمه زنی علاوه بر اینکه اعتبار و حیثیت مکتب تشیع را زیر سوال می‌برند، آن را به دستاویزی برای بهره‌برداری‌های منفی معاندان نظام و خشن جلوه دادن مکتب تشیع تبدیل می‌کنند.

وی افزود: مسائلی از قبیل قمه‌زنی، بازی با آبروی شیعه و مخالف شئون اسلام و نوع عزاداری شهادت سیدالشهدا ( ع ) است و بر قباحت و کراهت آن بارها از سوی مراجع عظام و علمای دینی تاکید شده و مقام معظم رهبری نیز صراحتا آن را نهی کرده‌اند.

دادستان زنجان تاکید کرد:مردم شریف استان زنجان و عزاداران شریف حسینی یقینا خود از ناهیان بروز هرگونه منکر و رفتار بدعت گونه و انحراف آمیز خواهند بود و با این حال چنانچه به هنگام برخورد با چنین حرکاتی تذکر لسانی و نهی آنان موثر واقع نشد مراتب را به مراجع انتظامی جهت پیگیری قانونی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز