خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهور اتریش:

هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه خطرناک است/ اتحادیه اروپا نقش‌آفرینی در زمینه برجام را افزایش دهد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۵۶

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط تهران – وین تاکید کرد: تهران از توسعه روزافزون روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از جمله اتریش استقبال می کند و امیدوارم در سایه تعامل و مساعی متقابل، شاهد تعمیق روابط مشترک در راستای منافع متقابل دو ملت باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر دوشنبه در نیویورک و در دیدار رییس جمهور اتریش گفت: در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی بوجود آمده و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دو کشور  در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند ، باید سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت بیش از پیش ارتقاء بخشید.

روحانی اظهارداشت:  هر حرکت اقتصادی نیازمند محیط مناسب است و در طول سالهای گذشته هیچ کشور و شرکتی که با ایران کار و یا در کشورمان سرمایه گذاری کرده ، پشیمان نیست.

رییس جمهور افزود:  فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری وجود دارد که اتریش نیز می تواند از این فرصت ها بهره بگیرد.

رییس‌ جمهور همچنین به نقش برجام در توسعه همکاری های مشترک اشاره و تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه  همسو با منافع خود و شرکتهای اروپایی، افزایش دهد.

روحانی در ادامه به موضوعات منطقه ای و از جمله مبارزه ملت های منطقه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران در مبارزه با تروریسم و به درخواست دولت های عراق و سوریه پاسخ مثبت داده است و تا موفقیت نهایی، به مبارزه خود ادامه می دهد.

رییس جمهور هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه را خطرناک خواند و گفت: نگرانی جدید، طرح همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است که می تواند یک تنش و درگیری جدید و بسیار خطرناک ایجاد کند.

"آلکساندر فان در بلن" رییس جمهور اتریش نیز در این دیدار خواهان گسترش و تعمیق همکاری های تهران و وین در همه عرصه ها شد و گفت: ما علاقه مند به روابط خوب و سرمایه گذاری مستقیم در ایران هستیم.

وی همچنین به آمارهای امیدوار کننده در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: این آمارها بسیار امیدوارکننده است و شرکتهای اروپایی و اتریشی را بیش از پیش برای مشارکت در بازار ایران تشویق می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز