خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار نخست وزیر پاکستان:

انتظار داریم دولت پاکستان گروه‌های تروریستی را شناسایی و مانع فعالیت آنها علیه ایران شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۸۳

رییس جمهور با بیان اینکه ایران برای روابط دوستانه و برادرانه خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است، تاکید کرد که تهران خواهان توسعه روابط با اسلام آباد در همه زمینه ها است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار نخست وزیر پاکستان در نیویورک، از تحرکی که در روابط دو کشور در سالهای اخیر ایجاد شده ، استقبال و اظهارداشت: خواست دو ملت ، روابطی مستحکم و همیشگی میان ایران و پاکستان است.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران و پاکستان برای تعمیق همکاری‌های مشترک گفت: ما آماده تامین انرژی پاکستان و همچنین استقبال از سرمایه گذاران پاکستانی در این حوزه هستیم.

روحانی ، لازمه توسعه روابط اقتصادی را همکاری بهتر بانکهای دو کشور دانست و افزود:  باید بانک‌های ایرانی و پاکستانی بر مبنای توافقات انجام شده برای ایجاد شعباتی در دو کشور تشویق و حمایت شوند.

رییس جمهور همچنین به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره کرد و گفت: در این بخش ما به سهم خود عمل کردیم و در قالب یک کار عظیم ،  لوله‌های خطوط انتقال گاز را تا نزدیک مرز دو کشور آورده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه ایران آماده تکمیل خط لوله انتقال گاز است، گفت: امیدوارم تعهدات دو طرف عملی شود که این به نفع هر دو کشور خواهد بود.

رییس جمهور افزود: ما همچنین آماده‌ایم با سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای دیگر در مناطق مرزی با پاکستان نیروگاه احداث و برق به پاکستان صادر کنیم.

روحانی همچنین لازمه توسعه مناطق مرزی دو کشور و تقویت روابط  را مرزهای امن و مطمئن برشمرد و اظهارداشت:اینکه گروه‌های تروریستی از داخل پاکستان به مرزهای ما حمله کنند به نفع روابط ما نیست و از دولت پاکستان انتظار داریم گروه‌های تروریستی را شناسایی و مانع فعالیت آنها علیه ایران شود.

روحانی رابطه خوب میان پاکستان و افغانستان را نیز برای ایران حائز اهمیت برشمرد و گفت: بهترین راه تقویت امنیت منطقه، در کنار هم بودن ایران ، افغانستان و پاکستان است و ما کاملا آماده ایم با پاکستان برای امنیت بیشتر افغانستان همکاری کنیم.

رییس جمهور همچنین وضعیت مسلمانان میانمار را اسفناک خواند  و گفت که وظیفه همه جوامع اسلامی یاری رساندن به آنها است.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری بسیار مهم و به قلب ما بسیار نزدیک است ، خواهان توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه حوزه ها شد.

شاهد خاقان عباسی همچنین همکاری‌های اقتصادی، امنیتی و منطقه ای را مقوم پایه مناسبات مشترک دانست و گفت: ما پیگیر نگرانی‌ها شما در مورد مرزها هستیم و ارتش را برای محافظت مرز ، مستقر کرده‌ایم.

وی سخنان رییس جمهور در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار را حکیمانه خواند و اظهارداشت: ما خواستار همکاری در جهت حل مشکلات جهان اسلام هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که کشورش به دنبال راه حل‌های مسالمت آمیز و ایجاد صلح در افغانستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز