خبرگزاری کار ایران

سیف در جمع خبرنگاران:

تمدید دو هفته‌ای طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج/ برخی اطلاعات درباره فاینانس‌‌های چینی باعث ایجاد سوءتفاهم شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۸۸۵

رئیس‌بانک مرکزی تاکید کرد:‌ در نظر داریم دو هفته طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج را تمدید کنیم.

به گزارش ایلنا ولی الله سیف رییس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پایان نشست هیات دولت در ارتباط با مبحث فاینانس‌های چینی گفت:  اطلاعاتی که درباره فاینانس‌هایی که با چین توافق شده مطرح می‌شود که منجر به سوءتفاهم‌هایی شده بود و لازم است درباره آن توضیحاتی داده شود.

وی افزود: به موجب بودجه ۹۶، دولت موظف است حداقل ۵۰ میلیارد دلار خطوط فاینانس را از طریق منابع خارجی عملیاتی و پیش‌بینی کند؛ این به علاوه مانده استفاده نشده سال‌های قبل است و رقمی که تصویب شده بخشی از آن است. ضمن اینکه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و اشتغال و رشد اقتصادی ۸ درصدی، یکی از اصلی‌ترین منابع، منابع خارجی است.

سیف با بیان اینکه در  طول ۵ سال برنامه ششم پیش‌بینی شده سالانه ۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی باید استفاده شود، افزود: این اقدامات زمینه را برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده برای برنامه ششم و قانون بودجه ۹۶ فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج گفت: بانک‌ها همکاری خوبی در این زمینه کردند؛ ما در نظر داریم دو هفته این طرح را تمدید کنیم چون در طول این طرح ضربتی، یک سری متقاضی جدید ثبت نام کردند و امیدواریم با این دو هفته تمدید صف مربوطه به حداقل برسد و ظرف یک ماه بتوانیم به متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بدهیم. 

رییس بانک مرکزی در خصوص سامانه صیاد نیز گفت: دست چک‌های قدیمی تا سال ۹۷ پردازش می شود؛  جای نگرانی نیست ما در سامانه صیاد تا اردیبهشت ۹۷ در مورد چک‌های قدیمی عمل می‌کند؛ از اردیبهشت ۹۷ به طریق قبلی از طریق شعب خودشان می‌توانند چک‌ها را پاس کنند و جای نگرانی نیست تا اینکه دست چک‌های جدیدشان را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز