خبرگزاری کار ایران

آصفی در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی، محکم و قوی پاسخ ترامپ را داد/ رئیس‌جمهور چهره صلح‌گرا و اهل تعاملی از ایران به نمایش گذاشت

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۱۱۴

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه سخنرانی روحانی پاسخ خوبی به ترامپ بود، تاکید کرد: صحبت‌های روحانی یک چهره انسانی، اهل تعامل و گفت‌وگو و صلح‌گرا از یک کشور فرهنگی با تمدن دیرینه را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به گمانم برخلاف دونالد ترامپ که چهره‌ای خشن و غیرمتمدنانه از آمریکا و سیاست‌های این کشور به نمایش گذاشت، صحبت‌های آقای روحانی یک چهره انسانی، اهل تعامل و گفت‌وگو و صلح‌گرا از یک کشور فرهنگی با تمدن دیرینه را به جهانیان به نمایش گذاشت.

سخنرانی روحانی قوی و محکم بود

وی با بیان اینکه سخنرانی روحانی پاسخ خوبی به ترامپ بود، اظهار داشت: جا داشت تناقضات سیاست خارجی امریکا و دروغ‌های ترامپ همراه با مصادیق گفته می‌شد ولی در همین حد نیز این سخنرانی قوی و محکم بود.

شک دارم که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود

سفیر اسبق ایران در آلمان و فرانسه درخصوص سخنان روحانی درخصوص سیاست‌های ایران در رابطه با توافق هسته‌ای تصریح کرد: برخلاف خط و نشان کشیدن‌های ترامپ علیه برجام، من شک دارم که امریکا از توافق هسته‌ای خارج شود. ترامپ با این فشارها درصدد امتیازگیری بیشتر در زمینه‌‌های دیگر است.

ترامپ به دنبال امتیازگیری بیشتر از ایران و کشورهای اروپایی است

آصفی با بیان اینکه ترامپ به برجام فشار می‌آورد تا کشورهای اروپایی را در گوشه رینگ قرار دهد و از آنها و همچنین ایران درخصوص مسائل منطقه‌ای و موشکی امتیاز بیشتری بگیرد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا مشکلی با وفاداری اروپایی‌ها به برجام ندارد ولی او با فشارهایش می‌خواهد آنها برای اعمال فشار به ایران در مسائل منطقه‌ای و موشکی همراه کند که نمونه آن را می‌توان در اظهارات دو پهلو امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دید.

برای همراه کردن اروپایی‌ها نیازمند رایزنی‌های دوجانبه و سطح بالا هستیم

وی ادامه داد: صحبت‌های روحانی در روشنگری و پی بردن کشورهای دیگر از مواضع ایران مفید است ولی برای حفظ برجام ما نیازمند همراهی پنج کشور هستیم. خوشبختانه چین و روسیه با ایران همراه هستند. برای همراه کردن سه کشور اروپایی ما نیازمند رایزنی‌های دوجانبه و سطح بالا هستیم.

دیدارهای دوجانبه و سطح بالا از سخنرانی مفیدتر است

سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات با اشاره به دیدارهای روحانی در نیویورک ابراز داشت: آقای روحانی با رئیس‌جمهور و نخست‌‌وزیر انگلیس ملاقات و رایزنی داشته است و امانوئل ماکرون و ترزا می هم اعلام کردند در کنار برجام هستند. این دیدارها و رایزنی‌ها بیش از سخنرانی مفید و کارساز است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز