خبرگزاری کار ایران

روحانی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۱۸۹

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، عصر چهارشنبه به وقت محلی، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی که عصر یکشنبه وارد نیویورک شد، در نخستین روز سفر خود دیداری صمیمی با ایرانیان مقیم آمریکا داشت و خطاب به آنان گفت که برای ساختن ایران اسلامی به همه ایرانیان سراسر گیتی نیازمندیم و ایرانیان مقیم خارج، سفیران فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی ایران هستند.

برنامه کاری و فشرده رییس جمهور از صبح دوشنبه با مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان آغاز شد و با ملاقات با رییس جمهوری بولیوی، دبیر کل سازمان ملل متحد، نخست وزیر سوئد، رییس جمهور فرانسه و رییس جمهور اتریش ادامه یافت. برنامه پایان بخش دوشنبه، نشستی با نخبگان سیاست خارجی آمریکا بود.

رییس جمهور صبح سه شنبه نیز نشستی با مدیران رسانه های همگانی آمریکا داشت و پس از آن دیدار گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا انجام داد و در ادامه  با نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور بلغارستان دیدار کرد و پس از آن برای شرکت در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار، راهی سازمان ملل شد.

عصر سه شنبه نیز رییس جمهور پس از دیدار با نخست وزیران پاکستان، نروژ و بلژیک، در یک نشست صمیمی با رهبران مسلمان آمریکا شرکت کرد که این نشست با اقامه نماز مغرب و عشاء و صرف شام پایان یافت.

رییس جمهور در صبح چهارشنبه نیز با نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت و گو کرد و پس از آن در جمع سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

تمام دیدارهای دوجانبه روحانی به استثنای دیدار با نخست وزیر انگلیس که در مقر سازمان ملل متحد انجام گرفت، در هتل محل اقامت ایشان برگزار شد.

پایان بخش برنامه های روز چهارشنبه نیز شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی بود و بلافاصله پس از آن رییس جمهور و هیات همراه، عازم فرودگاه جان اف کندی نیویورک شدند تا در یک پرواز تقریبا ۱۴ ساعته به تهران بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز