خبرگزاری کار ایران

ابتکار در شهرضا:

اساس خانواده بر گفت‌وگو و تفاهم پابرجا است

کد خبر : ۵۳۸۶۲۶

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده معتثد است اساس خانواده بر گفت‌وگو و تفاهم پابرجا است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار امروز در همایش خانواده و توسعه پایدار شهرستان شهرضا با بیان اینکه افزایش سهم مدیریتی بانوان و تشخیص افراد شایسته برای انتصاب در مناصب دولتی باعث ایجاد نظام اداری کارآمد، افزایش سلامت و کاهش آسیب های نظام اداری کشور می شود،‌ اظهار کرد: پس می‌طلبد برای تبیین سهم 30 درصدی مدیریتی بانوان در استان اصفهان و شهرستان شهرضا نیز برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شود. دولت با پشتوانه مردم، تاییدات رهبر انقلاب و با صلابت فعالیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف ادامه می دهد و امید است با فعالیت و حمایت مسئولان شاهد ایجاد تحولات عظیم در کشور باشیم.

وی بااشاره به وجود 40 خیریه و موسسه مردم نهاد در شهرستان شهرضا گفت: این موسسات، نماد وجود فرهنگ پیشرو، فرهنگ دینی، تمایل به توسعه شهر و تفکر توسعه پایدار در جامعه است. جامعه‌ای که در آن نهادهای مدنی قوی بتوانند بدون لکنت زبان برابر قدرت بایستند و انتظارات خود را بیان کنند، می‌تواند به تغییر و توسعه سازنده دست یابد.

ابتکار افزایش اشتغال به‌ویژه برای جوانان، بانوان تحصیلکرده و بانوان سرپرست خانوار را یکی دیگر از سیاست‌های مهم دولت دوازدهم اعلام کرد و افزود: دولت دوازدهم با همراهی و پشتوانه مردم می‌تواند به این موفقیت دست یابد و در عرصه اشتغال‌زایی برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده انطباق آموزش، ارائه تسهیلات و توان افزایی در راستای اشتغال‌زایی را ضروری دانست و تصریح کرد: این موضوع نیز در قالب اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دولت وجود دارد و می‌تواند تحولات و دستاورد های خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

ابتکار بااشاره به مفهوم توسعه پایدار و ضرورت جلوگیری از آسیب به منابع کشور و آیندگان اظهارکرد: اگر فعالیت‌های کنونی جامعه و کشور باعث آسیب‌زدن به محیط زیست شود با مفهوم توسعه پایدار منافات دارد و می‌طلبد تا با مشارکت مردم، به این موضوع نیز به‌خوبی توجه شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ریشه‌های عمیق درخت تنومند امنیت کشور، شهدا هستند که استقلال کنونی مرهون رشادت‌های آنهااست. پیشرفت بانوان در زمینه آموزش عالی و مبارزه با بیسوادی بسیار پر شتاب‌تر از مردان بوده و این موضوع نشان از زمینه‌های ایجاد شده برای این قشر پس از انقلاب و همت والای بانوان ایرانی دارد.

ابتکار بااشاره به نقش موثر خانواده در فرهنگ جامعه افزود: در جوامعی که خانواده سالم باشد، آسیب‌ها کمتر و پیشرفت بیشتر است. اقتصاد پویا و مقاوم در گرو خانواده سالم است.

معاون رئیس جمهور گفت: در خانواده سالم محبت، آرامش، عشق، مرحمت و گذشت دو سویه بخوبی محسوس است و این مبانی از طریق خانواده و در مدرسه به کودکان نیز آموزش داده می شود. انسانیت و کمال وجودی و معرفتی در تربیت فرزندان بیش از مدارج تحصیلی ارزش دارد اما ترویج و آموزش این اصول در خانواده های دارای خشونت غیر ممکن است. اساس خانواده بر گفت و گو و تفاهم پابرجا است.

وی با اشاره به تاثیر گفت‌وگو در مذاکرات هسته‌ای و برجام گفت: در یک مذاکره هوشمندانه با ابرقدرت‌های جهان، با در نظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی برجام به نتیجه رسید و ایران از بند مخاطرات و تحریم‌های شدید رهایی یافت. زنجیرهایی که در آن وضعیت به پای ایران بسته شده بود تنها از طریق مذاکره و گفت‌وگوی منطقی و هوشمندانه برطرف شد.

وی با اشاره به ادب، متانت و منطق رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: این استحکام توأم با مرحمت دکتر روحانی، حقانیت جمهوری اسلامی با پیشینه تاریخی و مذهبی غنی را اثبات کرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: بحران وضعیت خانواده ها و آسیب پذیری زیاد آنها نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان وجود دارد.

ابتکار با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ گفت‌وگو در خانواده ها و آموزش آن به فرزندان ادامه داد: مراجعه به مراکز مشاوره اقدام مناسبی برای حل مشکلات خانواده ها است و دولت نیز به خوبی از این بازوهای امدادی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به سالگرد درگذشت سید مجتبی هاشمی نماینده دوره چهارم مجلس در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان افزود: او با خلوص نیت و برای رضای خدا فعالیت کرد و امید است بتوانیم با سرلوحه قرار دادن تفکر او در فعالیت های خود موفق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز