خبرگزاری کار ایران

درخواست وزیر خارجه ژاپن از ظریف برای حل جنگ لفظی میان ترامپ و رهبر کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۳۰

وزیر خارجه ژاپن در ابتدای نشست روز جمعه بدون تعارفات و احتیاط‌های مرسوم دیپلماتیک، از محمد جواد ظریف خواست تا در خصوص کره شمالی به آنها کمک کند.

 به گزارش ایلنا به نقل از «بلومبرگ»، «تاروکونو» وزیر خارجه ژاپن از همتای ایرانی خود درخواست کرد که  از خصومت‌های روزافزون ناشی از جنگ لفظی در گرفته میان رییس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی با دسترسی که به رهبر کره شمالی دارند، کاهش دهد. 

بر اساس گزارش بلومبرگ وزیر خارجه ژاپن در ابتدای نشست روز جمعه بدون تعارفات و احتیاط‌های مرسوم دیپلماتیک، از محمد جواد ظریف خواست تا در حل این مشکل به آنها کمک کند. 

بلومبرگ نوشت: «ایران در پیونگ‌یانگ سفارتخانه دارد و گفته می‌شود روابط خوبی با هم دارند. هر دو کشور با تهدیدات آمریکا درخصوص برنامه هسته‌ای شان مواجه هستند. ترامپ تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی تحمیل کرده و دائما از نابودی توافق هسته‌ای انجام گرفته با ایران صحبت می‌کند. »

بر همین اساس در آخرین درگیری لفظی میان رهبر کره شمالی و رییس‌جمهور آمریکا، کیم یونگ اون، ترامپ را دیوانه روانی و یاوه‌گو خواند و ترامپ نیز کیم را یک مرد دیوانه که تشنه کشتن مردم خودش است، معرفی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز