خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی قوه قضائیه:

استان هرمزگان خط مقدم اقتصاد مقاومتی و استان پیشتاز در عرصه مقابله با قاچاق کالا و ارز است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۶۴

معاون حقوقی قوه قضائیه در خصوص تدوین لوایح و اصلاح قوانین با اشاره به اینکه با بهره گیری از توان و ظرفیت علمی نخبگان جامعه حقوقی کشور اقدامات قابل توجهی انجام شده است گفت: تلاش کرده ایم تا تمام قوانین جاری را بررسی و آسیب شناسی کنیم.

به گزارش ایلنا، خدائیان در نشست شورای قضایی استان هرمزگان در خصوص تدوین لوایح و اصلاح قوانین با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی نخبگان جامعه حقوقی کشور اقدامات قابل توجهی انجام شده است، گفت: تلاش کرده‌ایم تمام قوانین جاری را بررسی و آسیب‌شناسی کنیم.

وی افزود: در این راستا همواره نظرات کارشناسی استان‌ها اخذ شده که استان هرمزگان در حوزه ارائه مشاوره‌های کارشناسی در حوزه مطالعات حقوقی یکی از استان‌های پیشتاز بوده و در زمره استان‌هایی قرار دارد که بهترین نظرات علمی را در راستای اصلاح قوانین ارائه داده است.

وی عملکرد دستگاه قضایی این استان را درحوزه‌های گوناگون ستود و این پیشرفت را نتیجه همدلی، هماهنگی و انگیزه خدمت در مجموعه قضایی استان هرمزگان عنوان کرد. 

معاون حقوق قوه قضائیه خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مدیریتی و اجرایی در مجموعه قضایی استان هرمزگان همواره مورد اذعان مسئولان عالی قوه قضائیه است و عملکرد مطلوب دادگستری استان هرمزگان در مدیریت کلان و به خصوص در حوزه کاهش پرونده‌ها، کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها، شورا‌های حل اختلاف، ابلاغات الکترونیک، آموزش قضات و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و آسیب ها‌ی اجتماعی همواره مورد ستایش همگان است.

این مقام عالی قضایی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، اجرای این راهبرد کلان را راه خروج کشور از مشکلات اقتصادی بیان کرد و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی تکالیفی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز به عهده دستگاه قضایی است و به همین منظور در قوه قضائیه دستورالعمل مربوطه تهیه شده که مطابق آن ستاد مرکزی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی تشکیل و در استان‌ها نیز این ستاد با شرح وظایف نهاد‌ها و سازمان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی هدف عمده این ستاد را افزایش امنیت سرمایه گذاری و پیشگیری از ورشکستگی واحد‌های تولیدی و کارخانجات توصیف کرد و در ادامه تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان بحمدالله این استان خط مقدم اقتصاد مقاومتی و استان پیشتاز در عرصه مقابله با قاچاق کالا و ارز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز