خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

اقدامات غیرعلنی ایران در قبال همه‌پرسی اقلیم کردستان/ تصمیم‌گیری درباره روابط دوجانبه پس از همه‌پرسی، برعهده شورای عالی امنیت ملی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۷۹

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات غیرعلنی ایران در قبال همه‌پرسی اقلیم کردستان، تاکید کرد که تصمیم مسعود بارزانی به نفع اقلیم کردستان و تمامیت ارضی عراق نیست و با اشاره به لزوم اتخاذ تصمیمات قاطع‌تر از سوی دولت عراق، گفت که تصمیم‌گیری درباره روابط ایرن و اقلیم کردستان پس از انجام همه‌پرسی برعهده شورای‌عالی امنیت ملی است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با تاکید بر شفافیت مواضع جمهوری اسلامی در قبال برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش موضع خود را اعلام کرده بود و هفته گذشته نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی در این رابطه موضع‌گیری کرد.

اقدامات غیرعلنی ایران در قبال همه‌پرسی اقلیم کردستان

وی در واکنش به انتقاد برخی تحلیل‌گران مبنی بر اتخاذ مواضع انفعالی و دیرهنگام از سوی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برگزاری این همه‌پرسی در اقلیم کردستان اعلام کرد: بسیاری از اقدامات جمهوری اسلامی در ماه‌های قبل غیرعلنی بود. در واقع جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام داده اما لزوماً علنی نشده بود.

تصمیم بارزانی درمورد برگزاری همه‌پرسی استقلال به‌نفع کردستان و عراق نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در واکنش به تصمیم رهبران اقلیم کردستان درخصوص برگزاری همه‌پرسی استقلال یادآور شد: واقعیت این است که کاری که مسعود بارزانی به‌دنبال انجام آن است، لزوماً به نفع کردستان و تمامیت ارضی عراق نخواهد بود.

لزوم اتخاذ تصمیمات قاطع ازسوی عراق در قبال همه‌پرسی اقلیم کردستان

نماینده اصولگرای بروجرد در مجلس با تاکید بر این‌که همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان در همسایگی و کشور مرزی ایران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: فرض بر این است که عراق به‌عنوان کشور همسایه ما تصمیماتی قاطع‌تر در ارتباط با تجزیه کشور خود اتخاذ کند؛ به هر حال این روزها، روزهایی مهم است و سرنوشت عراق را در سال‌های آینده رقم خواهد زد.

ایران برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که باتوجه به آن‌که بنابر شواهد و قراین به احتمال قریب به یقیین همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان برگزار خواهد شد، واکنش جمهوری اسلامی ایران پس از استقلال اقلیم کردستان از عراق چه خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران این همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد؛ چرا که طبیعتاً جمهوری اسلامی به تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور عراق اعتقاد دارد.

تصمیم‌گیری درباره روابط دوجانبه پس از همه‌پرسی برعهده شورای عالی امنیت ملی است

بروجردی در عین حال تصریح کرد: با این همه تصمیمات اجرایی در رابطه با چگونگی برخورد با این مسئله، برعهده شورای‌عالی امنیت ملی است و طبیعتاً این شورایعالی تصمیمات لازم در واکنش با این مسئله را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز