خبرگزاری کار ایران

جزئیات فرمان مهاجرتی جدید ترامپ؛

دانشجویان تا پایان دوران تحصیل، حق اقامت در آمریکا را دارند/ ویزاهای صادر شده، لغو نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۷۴۷

بر اساس فرمان جدید ترامپ برای ممنوعیت دائمی همه سفرها به امریکا توسط اتباع هفت کشور، محدودیت‌های سفر به آمریکا از سوی اتباع کشورهای اعلام شده به جای یک محدودیت ۹۰ روزه به یک ممنوعیت دائمی تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، فرمان جدید ترامپ برای ممنوعیت دائمی همه سفرها به امریکا توسط اتباع هفت کشور، روز گذشته بار دیگر اعلام شد. فرمان جدید از فرمان منع مهاجرت قبلی وسعت بیشتری دارد و بر اساس آن محدودیت‌های سفر به آمریکا از سوی اتباع کشورهای اعلام شده به جای یک محدودیت ۹۰ روزه به یک ممنوعیت دائمی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی گفته‌اند که اقدام جدید، در نتیجه مشورت‌ها و بررسی‌های دقیق خطرات امنیتی آمریکا بوده است و ممنوعیت اولیه برای جلوگیری از هرج و مرج طراحی شده بود.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: « اضافه شدن کشورهای غیرمسلمان به لیست کشورهایی که اتباع آن حق سفر به آمریکا را ندارد، احتمالا برای مقابله با حملاتی است که پیش‌تر به فرمان ترامپ برای تبعیض دینی می‌شد، است.»

بر اساس این طرح، از اول ماه آینده شهروندان ایران، لیبی، سوریه، سومالی، چاد، یمن و کره شمالی از ورود به  آمریکا منع خواهند شد. شهروندان عراق و برخی گروه‌ها از ونزوئلا که به دنبال بازدید از آمریکا هستند همچنان با محدودیت‌ها و بررسی‌های دقیق مواجه خواهند بود.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، طرح اولیه ترامپ درباره ممنوعیت سفر به آمریکا باعث ایجاد اختلال و آشوب در فرودگاه‌ها در ماه ژانویه شده بود. این درگیری‌ها به تجدیدنظر در طرح اولیه در ماه مارس انجامید. دیوان عالی آمریکا درباره مغایرت‌های این طرح با قانون اساسی بحث‌هایی را ترتیب داد. طرح جدید کشور چاد و کره شمالی و ونزوئلا را به لیست اضافه کرده و سودان را آن حذف کرده است.

ترامپ در اطلاعیه‌ای که روز گذشته منتشر شد، گفت: «به عنوان رییس‌جمهور، برای حفظ امنیت و منافع آمریکا و مردم این کشور اقدام خواهم کرد.» مقامات کاخ سفید گفته‌اند که این طرح مانند فرمان اجرایی است و همان وضعیت را دارد.

مقامات آمریکا طرح جدید را اقدامی مشابه طرح پیشین و برای هدفمندسازی آن معرفی کرده‌اند. برای اکثر کشورهای تحت تاثیر فرمان جدید، در بیشتر موارد مهاجرت به آمریکا به طور دائمی ممنوع خواهد شد و بیشتر آنها دیگر قادر به تحصیل، کار و سفر به آمریکا نیستند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: « برای مثال ایران هنوز می‌تواند شهروندانش را به عنوان دانشجو به آمریکا بفرستد اما مسافران مورد بازرسی‌های شدیدتری قرار خواهند گرفت. به طور خاص مقامات دولتی و خانواده‌هایشان در ونزوئلا قادر به سفر به آمریکا نخواهند بود. سومالیایی‌ها دیگر اجازه مهاجرت به آمریکا را ندارند اما برای بازدید از آمریکا تحت بازرسی‌های سنگین‌تری قرار خوهند گرفت.»

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که قواعد جدید، ساکنین قانونی و دائمی آمریکا را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و مسافرانی که هم اکنون ویزای قانونی دارند ویزاهایشان لغو نخواهد شد.

به گفته مقامات آمریکایی این به آن معناست که دانشجویانی که هم اکنون در آمریکا به سر می‌برند، می‌توانند دوران تحصیلی‌شان را تمام کنند و کارمندانی که در آمریکا کار می‌کنند هم احتمالا می‌توانند تا زمانی که ویزاهایشان اعتبار دارد در این کشور اقامت داشته باشند. اما کسانی که ویزاهایشان منقضی شده تحت تاثیر قانون منع سفر به آمریکا قرار خواهند گرفت.

به گزارش نیویورک تایمز، کسانی که به عنوان پناهنده قصد سفر به آمریکا را داشتند، تحت این اطلاعیه جدید تقسیم‌بندی نشده‌اند. ورود پناهجویان همچنان تحت فرمان اجرایی اولیه رییس‌جمهور با محدودیت‌های پیشین مواجه است. دولت آمریکا درصدد است که قواعد جدیدی برای پناهجوها در چند روز آینده اعمال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز