خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد کسی از فضای مجازی برای تخلف تضییع حقوق افراد استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۸۶۱

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند باید خود را به قواعد حقوقی، قوانین کشور و همچنین مبانی و اعتقادات دینی پای بند باشند در واقع این فضا هم باید توام با قانون مداری باشد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بیان داشت: متأسفانه فضای مجازی به یک  آسیب تبدیل شده است حال آنکه باید چنین بستری برای خدمت به جامعه و تسهیل در امور مردم مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حالی که انتظار میرود افراد مختلف در جامعه برای آرامش و امنیت جامعه تلاش کنند؛ برخی افراد در شبکه های مجازی مطالب غیرواقعی و غیر منطقی را با توجه به تمایلات شخصی نشر میدهند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: حتی برخی افراد اخبار نادرست را نشر میدهند در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: برخی از اقدامات و فعالیت افراد در فضای مجازی حتی با قوانین مرتبط با جرایم رایانه‌ای نیز در تضاد آشکار است که باید این انطباق در اقدامات افراد رعایت شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر فضای مجازی خود به عنوان یکی از ابزارهای رسانه ای در دنیای امروز مطرح است، این در حالی است که بسیاری از کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند، با شیوه‌های اطلاع رسانی و مهارت‌های آن آگاهی چندانی ندارند که لازم است کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با علم و دانش توأم با تعهد اخلاقی و قانونی در این حوزه وارد شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: امروز دستگاه قضایی استان با استفاده از فن آوری و نیروهای متخصص اشراف لازم قانونی را بر فضای مجازی استان دارد و اجازه داده نمی‌شود تا کسی از فضای مجازی برای تخلف قانونی و تضییع حقوق فردی یا اجتماعی جامعه استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دستگاه قضا هشدار لازم را به متخلفان و منحرفان از مسیر قانونی می‌دهد تا به اقدامات غیرقانونی خویش پایان دهند بدیهی است کسانی که به این هشدارها بی توجهی می‌کنند جز اقدام جدی و قاطع قانونی را شاهد نخواهند بود بنابراین هیچ گونه اغماض قانونی در خصوص آنها روا نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان یادآورشد: دستگاه قضایی در این حوزه اقدامات پیشگیرانه را از طرق مختلف انجام داده و پیگیری می کند ولی متخلفان از قانون و مجرمان متجاوز به حقوق شخصی و عمومی افراد جامعه بدانند که استمرار بی توجهی یا کم توجهی آنها نتیجه‌ای جز مجازات و برخورد بدون ملاحظه را نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز