خبرگزاری کار ایران

تذکر قاضی‌پور:

آقای لاریجانی، برای این‌که دولت زیرسوال نرود، خودکشی سیاسی می‌کنید/ ستادکل نیروهای مسلح بخشی از برنامه ششم را اجرا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۲۱

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس با انتقاد از نحوه برخورد با کارگران هپکو و آذرآب اراک، درباره عدم اعلام وصول سوال از رییس‌جمهوری از سوی رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی گفت که شما برای این‌که دولت زیرسوال نرود، هر کاری می‌کنید و حتی حاضرید خودکشی سیاسی کنید!

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار و تذکری با استناد به اصل ۳ و ۸۸ قانون اساسی و همچنین ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی اعلام کرد: درصورتی که یک چهارم از کل نمایندگان مجلس بخواهند درباره یک وظیفه رییس‌جمهوری از وی سوال کنند، باید سوال یا سوالات خود را به‌صورت مختصر تهیه و با امضای طرح سوال تقدیم کنند.

وی با اشاره تلاش بیش از یک چهارم نمایندگان مجلس برای سوال از رییس‌جمهوری درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری خطاب به رییس مجلس گفت: شما دستور دادید و با حضور آقای پزشکیان چندین جلسه در این رابطه برگزار شد که جنابعالی هم تاکید کردید که این مشکل باید حل شود اما متاسفانه سپرده‌گذاران از حوزه بانک مرکزی و مجلس خارج شده و اخیراً مقابل قوه قضاییه تجمع کرده‌اند.

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس تصریح کرد: این سپرده‌گذاران مدتی مقابل مجلس تجمع کردند، سپس مقابل بانک مرکزی و در ادامه در مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند اما پاسخی نگرفته و حال بسیج شده‌اند برای این‌که مقابل قوه قضاییه تجمع کنند. البته عده‌ای این افراد را تحریک می‌کنند اما این سپرده‌گذاران هم حق دارند؛ چرا که حق و حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس خاطرنشان کرد: جنابعالی یا سوال ما را همین امروز اعلام وصول کنید یا رییس‌جمهوری دوستانه در مجلس حاضر شده و توضیح دهند.

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی گفت: شما زحمت کشیدید و بنده نیز قبول دارم. شما برای جلوگیری از تقابل با دولت حتی خودکشی سیاسی می‌کنید و هر کاری می‌کنید که دولت زیرسوال نرود اما دولت باید حق و حقوق ملت را بدهد.

نماینده اصولگرای ارومیه همچنین در تذکر دیگری با محوریت برنامه ششم توسعه اعلام کرد: ما با زحمت برنامه ششم توسعه را تصویب کردیم اما ستادکل نیروهای مسلح بخشی از آن را اجرا نمی‌کند و هم‌اکنون بسیاری از مراجعه‌کنندگان معترض هستند که چرا این مصوبه اجرا نمی‌شود.

قاضی‌پور همچنین در تذکری دیگر خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت کارگران هپکو و آذرآب اراک گفت: ما به کارگران حقوق ندادیم اما آن‌ها را کتک زدیم. خواهشمند است وزیر امور اقتصادی و دارایی از این مسئله کنار رفته تا وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت را برعهده بگیرد و مشکل را حل کند.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر قاضی‌پور گفت: درباره موارد مربوط با ستاد کل نیروهای مسلح جلسه‌ای برگزار شد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، مشکلات حل شود.

وی همچنین درباره وضعیت موسسات مالی و سوال از رییس‌جمهوری گفت: این‌طور نبوده که موضوع پیگیری نشود. زمانی که جنابعالی، آقای وقف‌چی و برخی دوستان دیگر موضوع را پیگیری می‌کردند، جلساتی با حضور آقای پزشکیان برگزار شد و مشخص شد که باید میان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و قوه قضاییه هماهنگی لازم صورت گیرد تا اموالی که گرفته شده به مرور با دستور قاضی آزاد شود تا بدهی‌ها پرداخت شود.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: جلساتی برگزار کردیم و به فرمولی رسیدیم که این بدهی‌ها پرداخت شود که این پیگیری‌‎ها نیز ادامه دارد. در واقع تعهدی که کرده بودیم، انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز