خبرگزاری کار ایران

باستانی به ایلنا خبر داد؛

بررسی نحوه برخورد با کارگران آذرآب و هپکو در جلسه کمیسیون صنایع / تهیه نامه به رییس‌جمهوری برای رسیدگی فوری به وضعیت کارگران اراک

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۳۹

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی موضوع برخورد نادرست با کارگران ۲ شرکت آذرآب و هپکو در اراک در جلسه امروز این کمیسیون، از تهیه نامه‌ای توسط اعضای کمیسیون صنایع به رییس جمهوری به‌منظور رسیدگی فوری به اتفاقات به وجود آمده در اراک خبر داد.

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس به‌منظور بررسی حواشی مربوط به نحوه برخورد با کارگران چند شرکت در اراک اعلام کرد: در این جلسه ابتدا سیدمهدی مقدسی نماینده اراک به تشریح اتفاقات و حواشی مربوط به برخورد با کارگران در اراک پرداخت و توضیحاتی نیز در رابطه با وضعیت این شرکت‌ها ارائه کرد.

او گفت: آقای مقدسی در بخشی از گزارش خود در کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد که ۳۵ درصد شرکت آذرآب توسط بانک کشاورزی به فردی فروخته شده و بانک کشاورزی نیز این شخص را به‌عنوان رییس کارخانه معرفی کرده است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس ادامه داد: با این حال این شخص به تعهداتش عمل نکرده و به این دلیل، بانک کشاورزی نیز باوجود آن‌که سهم واگذارشده را از او بازپس گرفت اما همچنان این فرد را به‌عنوان مدیر کارخانه در مسئولیت نگه داشته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: به‌گفته نماینده اراک، مدیر شرکت آذرآب فاقد تخصص لازم برای اداره این شرکت بوده و در واقع تخصص اصلی این شخص در امور بورس بوده است.

باستانی با اشاره به بازداشت مدیر شرکت آذرآب پس حواشی ایجاد شده در این شرکت گفت: این شخص نتوانست وضعیت داخلی شرکت را سامان دهد و متاسفانه کارگران این کارخانه ۶ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بنابر قانون سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت کشور، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و همچنین وزارت صنعت و معدن باید نسبت به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و انجام کامل فرآیندهای مربوط به بحث خصوصی‌سازی این شرکت نظارت کرده و این مهم را به انجام می‌رساندند که متاسفانه چنین نشده است.

باستانی به ارائه گزارش مقدسی درباره وضعیت کارخانه هپکو اراک نیز پرداخت و گفت: به‌گفته نماینده اراک، شرکت هپکو ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که علاوه بر آن، مبلغ ۲۱۵ میلیارد دیگر نیز به آن اضافه شده است.

او یادآور شد: در این مورد نیز شخصی که مالکیت شرکت را در اختیار گرفته، فاقد اهلیت لازم بود و همین مسئله منجر به بروز حواشی و مسائل اخیر در این شرکت شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نحوه رسیدگی به این مسئله در جلسه امروز این کمیسیون نیز گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از بررسی جزییات حواشی مربوط به نحوه برخورد با کارگران ۲ شرکت آذرآب و هپکو در اراک، به اتفاق تاکید کردند درصورت تداوم وضعیت فعلی در واگذاری‌ها به‌زودی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی را به جریان می‌اندازند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به تهیه تذکر کتبی این کمیسیون خطاب به وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تذکر کتبی توسط اعضای کمیسیون تهیه شده که قرار است در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در صحن قرائت شود. علاوه بر آن نامه‌ای توسط اعضای کمیسیون صنایع و معادن خطاب به رییس‌جمهوری نوشته شد تا به‌صورت فوری به وضعیت کارگران این ۲ شرکت و حواشی مربوط به نحوه برخورد با آن‌ها رسیدگی شود.

باستانی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه آینده کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی به‌منظور رسیدگی به وضعیت خصوصی‌سازی در کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، بر لزوم رسیدگی فوری به مسائل و حواشی مربوط به نحوه برخورد با کارگران در اراک تاکید کرد و با اشاره به مشکلات بحث خصوصی‌سازی گفت: قرار است امشب نیز نشست مشترکی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شود تا درخصوص حواشی ایجاد شده در اراک و مشکلاتی که برای کارگران ۲ شرکت آذرآب و هپکو به‌وجود آمده، بحث و تبادل‌نظر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز