خبرگزاری کار ایران

واعظی در دیدار همتای قبرسی:

ایران از توسعه همکاری‌ها با قبرس استقبال می‌کند/ تاکید بر توسعه روابط بخش‌های خصوصی دو کشور

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۵۰

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران و قبرس برای توسعه همکاری در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات و همکاری مشترک به ویژه میان فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی دو کشور استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود واعظی عصر سه‌شنبه در دیدار میخالیس سوفوکلئوس، رییس دفتر رییس‌جمهور قبرس که برای سرپرستی هیاتی اقتصادی به ایران سفر کرده، به سابقه روابط خوب و صمیمی دو کشور اشاره کرد و گفت: عضویت قبرس در اتحادیه اروپا فرصت‌های همکاری میان تهران و نیکوزیا را افزایش داده است.

وی افزود: برای توسعه روابط اقتصادی، گسترش همکاری‌های بانکی ضروری است.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه احداث نیروگاه برق خورشیدی بین دو کشور اظهار داشت: ایران و قبرس در زمینه حمل و نقل نیز ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند که امیدواریم با تعامل کارشناسان و مقامات مربوطه، این ظرفیت‌ها شناسایی و عملیاتی شوند.

میخالیس سوفوکلئوس، رییس دفتر رییس‌جمهور قبرس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با اجرای برجام زمینه برای تسریع در گسترش روابط خوب دو کشور بیشتر فراهم شده است، تصریح کرد: قبرس علاقمند است روابط با ایران را در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و دانشگاهی، گردشگری و فرهنگی گسترش دهد.

وی اضافه کرد: از فعال کردن ظرفیت‌های موجود برای همکاری با ایران در زمینه‌های حمل و نقل و انرژی نیز استقبال می‌کنیم و منتظر سفر مقامات و وزرای مرتبط دو کشور هستیم تا مذاکره برای گسترش تعاملات در این عرصه‌ها انجام شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور قبرس همچنین با اشاره به اینکه قبرس در چارچوب اتحادیه اروپا و همراه با این اتحادیه از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده و خواهان اجرای کامل آن است، خاطرنشان کرد: علاقمندیم روابط بانکی با ایران به عنوان بستر توسعه روابط در دیگر عرصه‌ها را کاملا فعال کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز