خبرگزاری کار ایران

تاکید سفرای کشورهای اروپایی در آمریکا، بر ضرورت حفظ برجام

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۳۰

سفرای کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در اندیشکده‌ای در واشنگتن بر حمایت کامل از برجام تاکید کردند.

به گزارش ایلنا روزنامه تایمز آو اسرائیل، از حمایت سفرای کشورهای اروپایی در آمریکا از توافق هسته‌ای خبر داد.

این روزنامه رژیم صهیونیستی به اظهارات سفرای اروپایی در آمریکا درباره توافق هسته‌ای اشاره کرد که گفته‌اند با مذاکره مجدد مخالف‌اند اما افزایش فشارها بر ایران را خارج از چارچوب توافق هسته‌ای می‌پذیرند.

به گفته دیوید سولیوان سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن، ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است. این توافق اهداف بسیار مهمی را محقق کرد و آن اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

ژرارد آرو سفیر فرانسه در آمریکا هم در نشست هم‌اندیشی میان سفرای کشورهای اروپایی در آمریکا گفت: « نه ایرانی‌ها نه روس‌ها و نه چینی‌ها با مذاکره مجدد بر سر مساله هسته‌ای موافق نیستند. این یک بن بست است.»

«پیتر ویتینگ» سفیر آلمان در آمریکا هم در این نشست تاکید کرد: «این توافق با شرکای سرسختی به دست آمده است. به ویژه ایران، اما چین و روسیه هم همین طور هستند.»

«کیم داروچ» سفیر بریتانیا در آمریکا هم که در این هم‌اندیشی حضور داشت مدعی شد: «اعتراض‌های ترامپ تاثیر خوبی بر جلب توجه جهان بر رفتارهای ایران خارج از مفاد توافق هسته‌ای دارد. این شامل برنامه و آزمایش‌های موشک‌های بالستیک ایران و همچنین حمایت های ایران از برخی گروه‌ها است.»

وی در ادامه مدعی شد: «اظهارات دولت از زمان روی کار آمدن، فضای ایران را تغییر داده است. این موفقیت‌آمیز بوده اما باید برجام را حفظ کرد. »

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز