خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا: /تکرار/

دست اصلاح‌طلبان برای معرفی کاندیدای ریاست‌جمهوری از سایر جریان‌ها پُرتر است/ نشستن لاریجانی در کنار خاتمی نیاز به این میزان تحلیل نداشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۴۲

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تحلیل‌ها در مورد یک عکس نشان می‌دهد عرصه سیاسی کشور دچار بی‌مایگی شده است و فضای گمانه‌زنی و تبلیغاتی بر فضای سیاسی و بحث‌های تحلیلی غلبه پیدا کرده است

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اظهارنظرهایی که بعد از انتشار عکس شب اول عزاداری علی لاریجانی در کنار سید محمد خاتمی در حسینه جماران مطرح شد، گفت: در عرصه سیاسی به هر میزان که از کنش‌گری و سیاست‌ورزی تشکل‌های رسمی و شناسنامه‌دار فاصله می‌گیریم، نقش مجموعه‌هایی غیر از احزاب تقویت می‌شود و هنگامی که رسانه‌ها به جای تشکل‌های سیاسی می‌نشینند، ما شاهد التهابات و تنش‌هایی در فضای سیاسی کشور هستیم.

وی افزود: نشستن آقای لاریجانی در کنار آقای خاتمی به عنوان رهبر معنوی جریان اصلاحات، یک اتفاق ساده  است و نیاز به این همه تحلیل نبود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که در بسیاری از مراسم‌ها و میهمانی‌ها افراد هر دو جریان سیاسی دعوت می‌شوند و این احتمال وجود دارد که آنها در کنار یکدیگر بنشینند، عنوان کرد: این تحلیل که گفته می‌شود این هم‌نشینی مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ است یک مقدار نشان‌دهنده بی‌مایگی عرصه سیاسی در ایران است و اصلا جالب نیست که عرصه سیاست به خاطر کنار هم نشستن دو نفر، دستخوش این همه تحلیل و بحث‌های مختلف ‌شود.

وی با بیان این انتخابات ریاست‌جمهوری به تازگی برگزار شده است، گفت: صحبت کردن درباره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ بسیار زود است. برای بررسی این‌که اصلاح‌طلبان آن‌ هنگام چه تصمیمی را اتخاذ خواهند کرد باید گفت زمان زیادی تا آن سال مانده است.

عضو حزب اتحاد تاکید کرد:‌ جریان‌های سیاسی کشور قطعا به سمت و سویی مختلف خواهند رفت. بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان امروز به رئیس‌جمهور مورد حمایتشان یعنی آقای روحانی  نقدهایی را مطرح می‌کنند بنابراین از اکنون نمی‌توان قضاوتی داشت مبنی بر این که برای ۴ سال آینده برای حمایت از فرد خاصی به تصمیم رسیده‌اند.

تاجرنیا با اشاره به فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی در عرصه سیاسی کشور عنوان کرد: معتقدم متاسفانه فضای گمانه‌زنی و تبلیغاتی بر فضای سیاسی و بحث‌های تحلیلی غلبه پیدا کرده است و حتی به نوعی می‌توان گفت سیاسیون هم اسیر آن شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال اصلاح‌طلبان گزینه‌ای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت و از اکنون به فکر چهره‌سازی هستند یا خیر گفت:‌ اصلاح‌طلبان به لحاظ داشتن گزینه‌های ریاست جمهوری دستشان پرتر و بازتر  از سایر جریان‌های سیاسی است و با یک وحدت نظر در سال ۱۴۰۰ به یک تصمیم مشترک خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز