خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص):

رویت شی نورانی در آسمان مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۹۳

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: بررسی‌های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت شی نورانی دیده شده دیشب مربوط به موشک بالستیک RS-۱۲Mروسیه با برد هزار کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزر شلیک و در محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است.

به گزارش ایلنا، در پی رویت شی نورانی در آسمان برخی از نقاط کشور امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی، معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: حوالی ساعت ۱۹ دیروز بر اساس گزارش پست‌های دیده‌بانی شبکه پدافند هوایی و همچنین گزارش‌های مردمی رویت یک شی نورانی در آسمان کشور واصل شد و قرارگاه پدافند هوایی بر اساس ماموریت خود آمادگی لازم برای مقابله و حتی درگیری با این شی نورانی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت این شی نورانی مربوط به موشک بالستیک RS-۱۲Mروسیه با برد هزار کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزر شلیک و در محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است. 

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: مسیر پروازی این موشک از آسمان ایران نبوده و به خاطر ارتفاع بسیار بالای پرواز و ساعت شلیک آن از برخی از نقاط ایران مانند بیرجند، طبس، یزد، اراک، شیراز و تهران قابل مشاهده بوده است.

الهامی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی با اشراف اطلاعاتی تحرکات را رصد و به موقع تحلیل و تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند، اظهار داشت: همانطور که در ساعت شلیک این موشک تعداد ۱۱۹ پرواز از آسمان کشور در حال عبور بوده است که برخی از پروازها هم رویت این شی را گزارش کرده‌اند که همین امر حساسیت کار و دقت در تصمیم‌گیری را بیشتر می‌کرد.

وی تاکید کرد: همزمان با بررسی‌های تخصصی پدافند در این مورد گزارش‌های مردمی به موقع و در لحظه واصل می‌شد که این واقعیت دو باره یادآوری شد که مردم بزرگ ایران حامیان همیشگی نیروهای مسلح هستند و این همان تدبیر راهبردی مردمی کردن دفاع است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن تشکر از مردم به خاطر حساسیت در این مورد ارایه گزارش‌های به موقع تصریح کرد: تلفن‌های شبکه یکپارچه پدافند هوایی به شماره ۰۲۱۳۳۲۴۰۲۸۶ و ۰۲۱۴۴۵۹۱۴۹۸ جهت اخذ گزارش‌های مردمی درخصوص موارد مشابه در نظر گرفته شده است.

الهامی در پایان از مردم خواست عکس‌ها و فیلم‌های تهیه‌شده درخصوص موارد مشابه را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس WWW.AJA.IR بخش پدافند هوایی بارگذاری کنند و تا تعیین تکلیف موضوع و شناسایی اشیا مشکوک از انتشار اخبار و تصاویر در فضای مجازی خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز