خبرگزاری کار ایران

دیپلمات های بوسنیایی:

ایران را کشوری غنی با مردمی مهربان و تمدنی کهن یافتیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۶۸

اعضای هیات دیپلماتیک وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین که برای گذراندن دوره کوتاه‌مدت ایرانشناسی در نیمه دوم شهریورماه به تهران سفر کرده بودند؛ پس از بازگشت، در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو، ایران را کشوری غنی با مردمی مهربان و تمدنی کهن توصیف و تاکید کردند خاطرات ارزشمند این سفر را هرگز فراموش نخواهند کرد.

به گزارش ایلنا، نبویشا رگوی، رییس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امورخارجه بوسنی ضمن تشکر از برگزاری این دوره در مرکز آموزش و پژوهش وزارت خارجه ایران گفت: ایران و بوسنی و هرزگوین دو کشور دوست هستند و در این سفر فرصتی فراهم شد که به اتفاق همکارانم از نزدیک با مسائل ایران آشنا شویم و درخصوص موضوعات مختلف از جمله رخدادهای منطقه تحول خیز خاورمیانه و اوضاع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر کنیم.

وی ضمن قدردانی از ابتکار سفارت کشورمان در بوسنی و هرزگوین برای برگزاری این دوره اظهار داشت: امیدوار هستیم با افزایش چنین برنامه‌هایی، شاهد گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف و ارتقای شناخت دو ملت باشیم.

لوبو گرکاویچ، رئیس اداره آسیا و آفریقای بوسنی در خصوص سفر به ایران تصریح کرد: این سفر بسیار ارزشمند بود و علاوه بر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، از  مرکز آموزش‌های وزارت خارجه ایران که میزبانی و برنامه‌ریزی این دوره را عهده‌دار بودند، قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این سفر فرصت یافتیم تا از اصفهان نیز بازدید کنیم و باید بگویم که این شهر بسیار زیباست و معماری عالی ایرانی در آن جلوه‌گر است. 

نایارا ساریک از دیگر اعضای هیات بوسنیایی ضمن قدردانی از فرصت فراهم شده برای آشنایی هرچه بیشتر با ایران و درک واقعیت‌های آن خاطرنشان کرد: در طول سفر ایران را کشوری غنی با جاذبه‌های تاریخی، مردمی مهربان و تمدنی کهن یافتیم.

میحایلو سوژنتوویچ، رئیس اداره آموزش‌های دیپلماتیک وزارت خارجه بوسنی نیز ابراز امیدواری کرد این دوره‌ها استمرار داشته باشد تا شناخت دیپلمات‌های بوسنیایی و ایرانی نسبت به واقعیات و تحولات دو منطقه مهم خاورمیانه و بالکان ارتقا پیدا کند.

محمود حیدری، سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر از اهتمام هیات اعزامی به مسائل ایران و شرکت در دوره ایرانشناسی ابراز امیدواری کرد که دیپلمات‌های سفر کرده به ایران بتوانند در معرفی واقعیات ایران به جامعه بوسنی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه مناسبات دو کشور  نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

نه نفر از دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه بوسنی در نیمه دوم شهریورماه مهمان مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان بودند و طی این مدت علاوه بر شرکت در کلاس‌های متنوع آموزشی با موضوع آشنایی با ایران و تحولات خاورمیانه و دیدار با مقاماتی از وزارت امور خارجه، خبرگزاری ایرنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه اصقهان از اماکن تاریخی و تفریحی و موزه‌های تهران و اصفهان نیز بازدید کردند.

دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه بوسنی همچنین مهمان دانشکده روابط بین‌الملل بوده‌‌اند و در کارگاه‌های آموزشی با موضوعات تاریخ و فرهنگ ایران، سیاست خارجی ایران و اقتصاد سیاسی ایران شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز